today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Šta nakon dugogodišnjeg raskida klijent-agencija?

SVET – Nakon 22 godine lanac restorana Chick-fil-A raskinuo je saradnju sa agencijom The Richards Group. Daleko od toga da je Richards Group jedina agencija koja je izgubila nekog dugogodišnjeg klijenta, a nije ni poslednja. Ali to ne umanjuje bol.

Dugogodišnji odnosi između agencije i klijenta završavaju se iz više razloga – može to biti novo rukovodstvo kod klijenta, opadanje prodaje ili potreba za novim idejama.

„Jedna stvar koju agencije treba da shvate jeste da li su i na koji načim imale veze sa gubitkom klijenta“, kaže Avi Dan, CEO Avidan Strategies, uz napomenu da agencija nakon gubitka treba uraditi realnu procenu. „Ponekad je u pitanju samo dolazak novog CMO-a, ali ponekad i agencija doprinese tome“. Agencije pre treba da brinu ukoliko se desi niz otkaza, a ne zbog jednog odlaska, čak i ako se radi o velikom klijentu, dodaje Dan.

Jedan konsultant, koji je želio ostati anoniman, izjavio je ya AdAge da je The Richards Group „više nego samo Chick-fil-A“, i rade sa velikim klijentima kao što je Home Depot, ali gubitak ovog lanca brze hrane je „emotivniji, jer su oni ti koji su stavili Chick-fil-A na mapu“. Konsultant je takođe dodao da je „20 godina u ovakvoj industriji neverovatna stvar“.

Kraj dugoročnog partnerstva oglašivač-agencija retko dovodi do problema sa reputacijom jer agencija ima toliko godina sjajnog rada i stručnosti u nekoj kategoriji, tvrdi ovaj sagovornik. BBDO i GE rade zajedno skoro 100 godina, ali niko ne bi doveo u pitanje zasluge BBDO-a, ako bi ih GE konačno napustio, piše američki portal.

Mnogo toga može zavisiti o onome šta se događa nakon raskida. BBDO je zapravo 2012. imao sjajan povratak kada je namamio bivšeg klijenta, Visu, a nakon što su izgubili dugogodišnjeg klijenta Gillette, navodi Avi Dan.

„Ne uspevate tako što izbegavate udarace“, rekao je globalni CEO BBDO-a Andrew Robertson za AdAge. „Uspevate tako što imate snage da se ponovo podignete na noge“.

Agencije mogu biti pogođene otpuštanjima, odlivom kreativaca, ili gubitkom klijenata nakon što ih napusti account velikog ugleda, kaže Ken Robinson, partner u Ark Advisors. Inače, po pravilu, agencije ne osete nikakav šok nakon gubitka klijenta.

Ceo tekst pročitajte na portalu AdAge.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!