Šta možemo da naučimo na YouTube-u?

YouTube je, od trenutka kada sam shvatila da tu mogu da nađem mnogo više od muzike, moja omiljena platforma na internetu. Kada sam rekla da me je YouTube naterao da se zainteresujem za marketing, nisam lagala. Mislim da je to bila jedna od retkih rečenica s mojih nekadašnjih intervjua za praksu u koju sam verovala.

Volela sam harizmu ljudi koji su u stanju da zadrže pažnju čak i da ne rade ništa posebno – sede i pričaju u kameru. Volela sam i to što mi je delovalo kao da ovde ima dovoljno prostora da se razvije nečija persona i da osoba ispriča svoju priču ili pokaže svoju viziju kreativnosti. Volela sam i to što su kanali uglavnom bili usmereni na pojedince, koji su, naravno, u nekom momentu kada porastu angažovali timove ljudi koji bi im pomogli oko kreiranja i oblikovanja sadržaja, ali glavna tajna uspeha je uvek bila u njihovoj ličnosti.

Vremenom sam počela da volim kanale stručnjaka iz različitih oblasti jer sam mogla da naučim ponešto od ljudi koji znaju da na temu koja im je poznata pričaju na zanimljiv i pitak način. Ovi kanali uglavnom sarađuju s brendovima koji su im bliski ili čije usluge zaista koriste, kako bi zadržali svoj kredibilitet. Naravno, razlike postoje i, pored veličine kanala, očigledno utiče i ličnost samog influensera koji odlučuje da li će prihvatiti saradnje ili ne.

Lista koja sledi pokazuje kako se lako mogu kombinovati kreativnost i edukacija.

Fashion is my passion
Krenuću od nečega što nam je relativno blizu. Prostorno. U pitanju je poljska jutjuberka Karolina Žebrovska koja se bavi uglavnom modnim trendovima kroz vreme, a ideje za videe se kreću od komentara i lekcija na određenu temu (ako vas zanima koliko su pogođeni kostimi vaših omiljenih istorijskih drama, na pravom ste mestu), preko simpatičnih skečeva, do potpuno sumanutih i apsurdnih ideja za saradnje. Dobar primer je ova s kraljevskim zamkom u Krakovu. Od ove žene sam naučila kako su korseti ni krivi ni dužni postali simbol opresije. Kako će mi to koristiti dalje u životu – pojma nemam, ali čekam klijenta koji se bavi dizajniranjem korseta da ga branim svim srcem.

Internet analiza
Ko voli komentatorske kanale i detaljene analize, uživaće u videima Tifani Ferguson, devojke koja je studirala medije i komunikaciju i sada proučava pop kulturne fenomene, trendove, a posebno su zanimljivi (bar meni) njeni osvrti na mehanizme kreiranja i gubljenja slave i relevantnosti među influenserima. Ova devojka voli modu i koliko sam videla uglavnom (neočekivano za tip kanala) sarađuje s brendovima iz ove oblasti.

Psihoanaliza
Ekstremno bitan edukativni kanal vodi doktorka Trejsi Marks koja ruši stigme vezane za mentalno zdravlje i kreira informativan i pregledan sadržaj, a ukoliko želite da saznate kako da prepoznate problem i izborite se s narcisima, posetite kanal doktorke Ramani.

Popularizacija ovakvog tipa kanala kod nas omogućila bi saradnje s influenserima, posebno u slučaju društveno odgovornih kampanja gde je cilj podizanje svesti o značaju mentalnog zdravlja. Njihova popularizacija je bitna jer se time situacija menja – mentalno zdravlje prestaje da bude tabu tema.

Koža u kojoj živim
Srećom, viđala sam i naše dermatologe i kozmetičare na društvenim mrežama, prevashodno na Instagramu. Što se YouTube-a tiče, ne znam kako sam se zakačila za ove kanale, ali su me ubedili u svoju priču time što vam ne prodaju maglu. Magične formule i tajni sastojci preparata polako se zamenjuju jasnim naučnim objašnjenjima i preporukama kako da čuvate i negujete kožu. Jedna od mojih omiljenih YouTube i Instagram dermatološkinja koja neguje no bullshit pristup jeste doktorka Šerin Idris. Pored nje, tu je i dr Andrea Suarez, čiji je pristup hladniji i odmereniji, ali ćete dobiti činjenice i možda naučiti da su priče o detoksikaciji najčešće besmislica. Ovi ljudi su idealni za saradnje s kozmetičkim brendovima, što se čak i kod nas koristi, s tim što nisam primetila da je kod nas ličnost dermatologa toliko u prvom planu, a mislim da je to neopodno kako bi se njihovi saveti ozbiljnije shvatali.

Kao na filmu
Dve žene koje vode kanal The Take redovno me podsećaju šta znači dobra i detaljna analiza filmova, serija, kao i stereotipa koje usvjamo i koji se promovišu u medijima. Njihovi video eseji pokazuju sjajnu moć argumentacije i logičnog vođenja misli, a čak i da ne delite sve stavove, pomoći će vam da problem vidite iz drugog ugla. Najčešće saradnje, prirodno, imaju s platformom za strimovanje filmova, Mubi.

Jedna od mojih glavnih nada vezanih za influenser marketing jeste da ćemo usvajati raznovrsne trendove iz sveta, a ne da ćemo se dosledno vezivati za one koji su najdiskutabilniji. Spoj profesionalnosti i jednostavnog pristupa postaje sve popularniji, a posebno me raduje jer dokazuje da ljudi žele da više znaju, ne samo da na internetu izgube vreme. Nije da je gubljenje vremena uvek loše, ali zašto ne spojiti lepo i korisno! Konačno, kada kao brend imate mogućnost saradnje s ovakvim ljudima, i poverenje u vas raste jer znate koga birate – nekoga ko je napredovao zbog kvaliteta sadržaja, a ne zbog drama u kojima se našao.

Autor teksta: Natalija Jovanović, Senior Content Manager, FCB Afirma


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari