Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Preporučujemo

Šta je skuplje: Facebook post ili bilbord?

Nema razlike između Facebook posta i bilborda. Zapravo ima i ih, ali kreativni proces dolaska i do jedno i drugog rešenja prilično sličan. I zahteva sličan kreativni trud i utrošeno vreme. Cilj ovog teksta nije puko poređenje formata, niti veličanje ili obezvređivanje bilo kog od njih. Suština je večita tema digitalnog marketinga kod nas. Kako dokazati i pokazati klijentima i ostalim kolegama da iza digitalne komunikacije stoji ozbiljan rad.

Pa da pokušam da rastavim razlike i sličnosti tokom procesa kreativnog rada na jednom Facebook postu i bilbordu. Videćete koliko sličnosti ima u radu na ova dva potpuno različita formata. A koliko razlika koje idu u prilog tezi da digitalni formati zahtevaju i dodatne korake koji ne postoje kod tradicionalnih medija.

I dok ova tabelarna analiza do detalja otkriva proces izrade oba formata i sve neophodne elemente, ona pobija i veliki mit – da je napraviti jedan kvalitetan Facebook post očas posla i da samim tim ne treba puno ni da košta. Shodno tome što je malog formata, verovatno.

Ali ono što je ključno iz ovoga jeste da je utrošeno vreme, tim i alati korišćeni za osmišljavanje jednog Facebook posta i njegovu realizaciju su gotovo identični i da podrazumeva gotovo istovetni kreativni proces dolaska do rešenja kao kod bilborda, a da bilbord često košta i preko 10 puta više.

Ako vaš klijent za početak ovo ne shvata i ne razume, kako mu onda objasniti zašto ne može da po ceni jednog posta dobije i rešenje za bilbord? Zato što ga je platio 10 puta manje od uloženog rada u izradu bilbord formata.

Ideja ovog teksta nije da potcenjuje tradiocionalne formate oglašavanja poput bilborda koji i dalje ima svoje bitno mesto u marketing miksu. Niti da potceni iskrenu nameru većine klijenata da u agenciji vidi iskrenog partnera koga želi da plati proporcionalno uloženom vremenu, trudu, posvećenosti, i prema znanju, relevantnosti i na kraju rezultatima koje ostvaruje. Ideja jeste da pričamo o tome. Da digitalnim agencijama kao bitnim nosiocima digitalnog marketinga danas omogućimo da se razmahnu i finansijski uzmu svoj udeo koji i zaslužuju prema rasprostranjenosti, efikasnosti i bitnosti danas u svakoj komunikacionoj strategiji. Da boljim razumevanjem digitalnog kreativnog procesa podignemo i kvalitet digitalne marketing komunikacije na viši nivo.

Šta vi mislite o tome?

Autor teksta: Ivan Živković, Managing & Creative Director
Izvor: Pioniri Communications

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

4,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime

Molimo unesite Vaš komentar!