today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Šta stručnjaci kažu o upotrebi email marketinga?

Ovog decembra u Startit centru okupili su se neki od najpoznatijih email marketing stručnjaka na našem tržištu da diskutuju su o tome koliko je ovaj kanal komunikacije značajan za kompanije u Srbiji. Događaju „Kako pravilno koristiti email marketing“, koji je organizovala prva kompanija u regionu specijalizovana za podršku brendovima u ovom segmentu poslovanja, MailPlus, prisustvovalo je preko 130 učesnika.

Prenosimo vam neke od zaključaka koji su doneti u okviru panel diskusije pod nazivom „Email marketing u Srbiji“ u kojoj su učestvovali: Anđelka Ducić, CEO i Marketing direktorka kompanije Symbiotica, Ivan Tanasković, Digital project manager Tehnomanije, Igor Radinović, Menadžer razvoja digitalnih biznisa kompanije Tako Lako, Svetozar Krunić, Marketing menadžer kompanije Infostud i Srđan Erceg, CEO agencije Huge Media.

Predstavnici kompanija naveli su da imaju email marketing strategiju i plan kojeg se pridržavaju, a to podrazumeva slanje sadržaja koji može biti prodajni, informativni i edukativni. Za Tako Lako Shop ovo je jedan od najvažnijih kanala, što potvrđuje poseban značaj email marketinga za e-commerce.

Postoji verovanje da je email marketing umro nakon pojave društvenih mreža, ali podaci govore drugačije. Za Tehnomaniju newsletter je jedan od top 3 najefektnija kanala prodaje. Anđelka Ducić, koja ima bogato iskustvo sa klijentima, kaže da društvene mreže retko mogu da dovedu do ozbiljnih konverzija, jer korisnici idu na facebook da bi gledali slike i pratili prijatelje, a ne da kupuju i troše novac. Zato je email marketing vrlo moćan alat, a istraživanja na svetskom nivou su pokazala da oko 70% korisnika preferira da prima promotivne poruke u svoj inbox u odnosu na druge kanale. Važno je napomenuti da i ovde važi pravilo integrisane komunikacije za postizanje najboljih rezultata.

Svetozar kaže da je email marketing kao alat evoluirao i da nam softveri omogućavaju skoro potpunu automatizaciju, koju Infostud već uveliko koristi. Postoje određeni okidači za mail kampanje koje se onda šalju automatski, segmentirano i to se dešava neprekidno, tokom cele godine. Ovde leži snaga email marketinga. “U našem poslu je najvažnije da sve automatizujete, jer ćete tako postati jeftiniji, konkurentniji i više ćete moći da monetizujete” – složio se Igor.

“Pratite ponašanje vaših kupaca, šta su gledali, šta su kupovali ili gde nisu završili kupovinu, a onda iskoristite najbolji način da ih podsetite na to što im se dopalo – email marketing. Sadržaj newslettera treba da se prilagodi njihovim interesovanjima”- rekao nam je Ivan iz Tehnomanije.
Regionalno istraživanje koje je ove godine MailPlus uradio na uzorku od 417 kompanija, a koje je predstavila Ivana Drecun, govori nam da čak 17% kompanija ne zna šta je newsletter, a 53% kompanija ne koristi ovaj kanal komunikacije, što govori o velikoj neiskorišćenosti potencijala.

Nažalost i dalje cveta biznis prodaje baza email adresa. Srđan Erceg istakao je da je kupovina baza u stvari krađa i zajedno sa kolegama uputio apel svim pojedincima i kompanijama da to nipošto ne rade, jer je ilegalno i može ozbiljno ugroziti kompaniju. Ponudite neki koristan sadržaj, poklon, popust, infografik, akciju, dajte ljudima vrednost zauzvrat i ostaviće vam svoje podatke. Ovo je jedan od najjednostavnijih načina da izgradite svoju bazu, koja će se dugoročno isplatiti.

“Ako radite postepeno na izgradnji baze, izgradićete svoj medij. Retko koji nedeljnik ima tiraž veći od 5.000, a vi imate recimo 30.000 mailova. Vi postajete medijska kuća koja ima uticaj na tržište” – istakao je Igor iz kompanije Tako Lako.

Za kraj diskusije, panelisti su zaključili da je jedan od najvažnijih delova procesa upravo analiza rezultata, a u email marketingu na raspolaganju su nam vrlo napredne opcije. Od pokazatelja kao što su open rate, click-through-rate, stepen konverzije, praćenje klikova, pa sve do merenja ukupnog prihoda po kampanji, važno je da odredite šta ćete meriti u odnosu na ciljeve koje ste postavili. Nemojte meriti sve, budite fokusirani na rezultate koji su vam potrebni.

Luka Frljužec, Senior Email Marketing Expert u MailPlusu, dao je nekoliko korisnih saveta za slanje dobrih newslettera na samom kraju događaja, a nekoliko smo izdvojili za vas. Čisti i jednostavni newsletteri koji su responsive uvek postižu bolje rezultate. Prikupite što više informacija o vašim pretplatnicima i šaljite targetiran sadržaj, što dalje od mass mailinga. Nemojte slati prečesto, pisati roman i sakrivati svoj link za odjavu.

Nadamo se da smo uspeli da vam prenesemo makar jedan deo značajnih i korisnih informacija koje smo saznali na ovom događaju. Ako želite da se dodatno edukujete o email marketingu i dobijete praktične savete koji će vam koristiti za unapređenje poslovanja, možete pratiti MailPlus Facebook stranicu ili zvaničan blog jer su nam najavili puno ovakvog sadržaja u narednom periodu.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!