Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Srpsko tržište digitalnog oglašavanja i u 2012. zabeležilo dvocifren rast

Čak i u godini u kojoj se, prema rečima stručnjaka domaće adjevrtajzing industrije, ekonomska kriza najviše osetila u vidu drastičnog smanjivanja oglašivačkih budžeta – digitalno oglašavanje je ponovo zabeležilo dvocifreni rast. Ova činjenica ide u prilog teoriji da se krizna strategija većine oglašivača manifestuje kroz preusmeravanje sredstava na efikasnije i merljivije kanale komunikacije, među kojima internet, kao medij, zauzima prvo mesto.
Prema zvaničnom izveštaju o potrošnji na digitalno i interaktivno oglašavanje – Adex 2012, koji na godišnjem nivou objavljuje IAB Europe (za tržište Evrope) i IAB Serbia (za domaće tržište), ukupna vrednost tržišta u Srbiji u 2012. godini procenjena je na 14,32 miliona evra, što predstavlja porast od 17,29% u odnosu na 2011. kada je u onlajn oglašavanje uloženo oko 12,210 miliona evra. Stopa rasta domaćeg onlajn tržišta je iznad evropskog proseka (11,5%) dok je najveći prosečni rast tržišta ostvaren u Centralno-istočnoj Evropi (26,6%).
Segmenti tržišta koje istraživanje Adex 2012 pokriva uključuju sledeće kategorije: displej oglašavanje, marketing na internet pretraživačima, plaćeni oglasi i listinzi (classifieds), mobilni marketing i ostalo (kontekstualno oglašavanje, marketing na društvenim mrežama, Fejsbuk oglasi, affiliate marketing, marketing sadržaja, imejl i njuzleter marketing, optimizacija za internet pretraživače tj. SEO).
Najveći rast ulaganja u Srbiji zabeležen je u kategoriji marketinga na internet pretraživačima (35%), od kojih najdominantniju ulogi u dalje ima pretraživač Gugl. Iako je najniža stopa rasta zabeležena u kategoriji displej oglašavanja (12%), ono i dalje daje najveći doprinos ukupnoj vrednosti tržišta u 2012. godini (54,71%).
Od 3,04 miliona evra koliko je investirano u okviru kategorije ostalo, preko 65% sredstava uloženo je u oglašavanje na društvenoj mreži Fejsbuk (1,98 miliona evra). Tržište mobilnog oglašavanja u 2012. procenjeno je na 150.000 evra, što predstavlja rast od 200% u odnosu na 2011. godinu, a sva stručna predviđanja idu u prilog nastavku rasta ovog segmenta digitalnog tržišta.
Najveći procenat sredstava u internet oglašavanje u Srbiji uložili su proizvođači robe široke potrošnje (18%) i mobilni operateri (16%) a potom i oni koji se bave internet poslovanjem (11%) i informacionim tehnologijama (11%).

Kompletnu prezentaciju možete da preuzmete ovde.

Više informacija pogledajte na sajtu IAB Srbija.

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!