Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Istraživanje: U Srbiji tri tipa kupaca

U domaćim trgovinama gotovo dve trećine prometa naprave tri osnovna tipa srpskog potrošača: ustaljeni ili tradicionalni, porodično orijentisani i moderni. Proizvođači i trgovci istražuju navike, vode statistiku, studiraju način života, stepen obrazovanja, visinu primanja, upoređuju sa podacima gde najčešće kupujemo, koliko trošimo i koje medije pratimo. Na osnovu studije životnih stilova u 26 zemalja, među kojima je i Srbija, agencija za istraživanje tržišta „GFK“ ustanovila je osam različitih životnih stilova ljudi potrošača.
Od tog broja, kako su zaključili na osnovu istraživanja, u Srbiji su najviše zastupljena tri stila ili načina života: ustaljeni, orijentisani na kuću i porodicu i stil ljudi otvorenog uma. “Koristeći ova saznanja proizvođači i trgovci mogu tačno da planiraju da li i na koju vrste promocije reaguju pripadnici određenog životnog stila i koja kategorija proizvoda je za njih atraktivna. Na primer, za “ustaljene“ dobra reklama je ona iz koje mogu da nauče nešto novo i praktično za svakodnevni život, dok je za one „orijentisane“ dopadljiva reklama ona koja je inspirativna i zabavna“, kaže za „Blic“ Snežana Delić iz “GFK“ Srbija.
Najveći broj ljudi u srbiji(22 odsto populacije) pripada ustaljenom tipu. Najčešće se radi o starijim osobama, ženskog pola, piše “Blic.“ Ova grupa ljudi poštuju običaje i pretke, imaju potrebu za sigurnošću, okrenuta je porodici, strogo se pridržava tradicionalne podele uloga i štedljiva je (najviše obraćaju pažnju na cene).
Idealan proizvod za ove ljude je onaj koji im je prilagođen, lak za održavanje i koji im je dobro poznat. Najviše kupuju prehrambene proizvode, a često posećuju i pijace, supermarkete, piljare i apoteke. Najviše povrenja imaju u televizijske reklame. Nešto manji broj žitelja naše zemlje (19 odsto) su “orijentisani na kuću i porodicu.“ Oni su privrženi ispunjavanju obaveza prema porodici i zajednici, a najbitnije im je sticanje materjalne sigurnosti kkao bi obezbedili bližnje.
Kupuju one proizvode koji im se nude na zabavna način, a kod proizvoda cene trajnost, lako održavanje i jednostavnost za upotrebu. Uglavnom kupuju na kioscima, u diskontnim radnjama, supermarketima, hipermarketima. Informipu se preko radija i tlevizije, dok im štamoa nije na listi prioriteta. I oni imaju najviše povrenja u TV reklame.
Grupi „otvorenih umova“ (18 odsto) pripadaju mladi ljudi do 40 godina za koje je najbitnija individualnost. Cene lepotu i estetiku, vode računa o svom izgledu i zdravlju i stalno tragaju za novinama. Proizvod koji najviše odgovara individualcima je inovativan, moderan i atraktivan. Oni najčešće padaju na proizvode koji su u trendu, a za kupovinu koriste Internet, šoping centre, specijalizovane radnje. Sa reklamam su u kontaktu preko Interneta, magazina i novina.
Prema rečima Gorana Papovića iz Nacinalne organizacije potrošača Srbije, poznati brendovi u svetu, ali i kod nas, vode računa o navikama i očekicvanjima kupaca i sve više novca ulažu u to. “Sve navike potrošača se analiziraju i na osnovu toga se i prave i plasiraju proizvodi. To je pravi pristup. Naravno, prisutan je i onaj drugi, po kome onaj ko im a robu ima pravo da bude na tržištu, a ne zanima ga ko će tu robu kupovati. Koda nas veliki brojh ljudi drži do tradicionalnog pristupa, naročito stariji, koji, na primer, po navici u prodavnicama traže “kaladont“, kaže Papović za “Blic.“

Izvor: Mondo

OGLAŠAVANJE

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!