today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Istraživanje: U Srbiji tri tipa kupaca

U domaćim trgovinama gotovo dve trećine prometa naprave tri osnovna tipa srpskog potrošača: ustaljeni ili tradicionalni, porodično orijentisani i moderni. Proizvođači i trgovci istražuju navike, vode statistiku, studiraju način života, stepen obrazovanja, visinu primanja, upoređuju sa podacima gde najčešće kupujemo, koliko trošimo i koje medije pratimo. Na osnovu studije životnih stilova u 26 zemalja, među kojima je i Srbija, agencija za istraživanje tržišta „GFK“ ustanovila je osam različitih životnih stilova ljudi potrošača.
Od tog broja, kako su zaključili na osnovu istraživanja, u Srbiji su najviše zastupljena tri stila ili načina života: ustaljeni, orijentisani na kuću i porodicu i stil ljudi otvorenog uma. “Koristeći ova saznanja proizvođači i trgovci mogu tačno da planiraju da li i na koju vrste promocije reaguju pripadnici određenog životnog stila i koja kategorija proizvoda je za njih atraktivna. Na primer, za “ustaljene“ dobra reklama je ona iz koje mogu da nauče nešto novo i praktično za svakodnevni život, dok je za one „orijentisane“ dopadljiva reklama ona koja je inspirativna i zabavna“, kaže za „Blic“ Snežana Delić iz “GFK“ Srbija.
Najveći broj ljudi u srbiji(22 odsto populacije) pripada ustaljenom tipu. Najčešće se radi o starijim osobama, ženskog pola, piše “Blic.“ Ova grupa ljudi poštuju običaje i pretke, imaju potrebu za sigurnošću, okrenuta je porodici, strogo se pridržava tradicionalne podele uloga i štedljiva je (najviše obraćaju pažnju na cene).
Idealan proizvod za ove ljude je onaj koji im je prilagođen, lak za održavanje i koji im je dobro poznat. Najviše kupuju prehrambene proizvode, a često posećuju i pijace, supermarkete, piljare i apoteke. Najviše povrenja imaju u televizijske reklame. Nešto manji broj žitelja naše zemlje (19 odsto) su “orijentisani na kuću i porodicu.“ Oni su privrženi ispunjavanju obaveza prema porodici i zajednici, a najbitnije im je sticanje materjalne sigurnosti kkao bi obezbedili bližnje.
Kupuju one proizvode koji im se nude na zabavna način, a kod proizvoda cene trajnost, lako održavanje i jednostavnost za upotrebu. Uglavnom kupuju na kioscima, u diskontnim radnjama, supermarketima, hipermarketima. Informipu se preko radija i tlevizije, dok im štamoa nije na listi prioriteta. I oni imaju najviše povrenja u TV reklame.
Grupi „otvorenih umova“ (18 odsto) pripadaju mladi ljudi do 40 godina za koje je najbitnija individualnost. Cene lepotu i estetiku, vode računa o svom izgledu i zdravlju i stalno tragaju za novinama. Proizvod koji najviše odgovara individualcima je inovativan, moderan i atraktivan. Oni najčešće padaju na proizvode koji su u trendu, a za kupovinu koriste Internet, šoping centre, specijalizovane radnje. Sa reklamam su u kontaktu preko Interneta, magazina i novina.
Prema rečima Gorana Papovića iz Nacinalne organizacije potrošača Srbije, poznati brendovi u svetu, ali i kod nas, vode računa o navikama i očekicvanjima kupaca i sve više novca ulažu u to. “Sve navike potrošača se analiziraju i na osnovu toga se i prave i plasiraju proizvodi. To je pravi pristup. Naravno, prisutan je i onaj drugi, po kome onaj ko im a robu ima pravo da bude na tržištu, a ne zanima ga ko će tu robu kupovati. Koda nas veliki brojh ljudi drži do tradicionalnog pristupa, naročito stariji, koji, na primer, po navici u prodavnicama traže “kaladont“, kaže Papović za “Blic.“

Izvor: Mondo

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!