Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Preporučujemo

Srbija još uvek ne razume modnu poeziju

Dizajnerka Nataša Šarić specijalno za Marketing mrežu govori u kojoj meri potrošači u Srbiji kupuju odeću domaćih dizajnera, kakve su prednosti samostalnog rada dizajnera u odnosu na rad u sistemu, ali i da li inspiracija za nove kreacije mora da bude „isprovocirana“.

Do nedavno ste bili dizajner modne kuće Passage, a sada se modom bavite kao indivudualni umetnik. Kakve su prednosti samostalnog rada u odnosu na rad u sistemu?
Svoj posao nikada nisam delila na idustriju i na umetnost. Nekako tokom svih ovih godina radim objedinjavanjem ta dva. Moda je celina – ovo su samo različitosti u okviru celine. Prosto jedno je proizilazilo iz drugog, u raznim varijacijama, različitosti i raznovrsnosti. Dizajneri su uvek deo nekog ili nečijeg sistema. Pripadamo zajedničkom skupu resursa. Svako od nas se „dodeljuje“ nekom određenom projektu u skladu sa profesionalnim znanjima i ljudskom dimenzijom. Vi ste neko, vi nešto radite i nešto znate. Međutim, kada više u velikom sistemu ne prepoznajete viziju, ideju, nemate zajednički jezik, kada sve postane bezlično, vreme je da izađete i odete u manji sistem. Izbor je pao na studio Inspirator. Što manje mesta zauzimate, to vam je više prostora za delovanje na raspolaganju. Uvek sam obavljala i imala više poslova. Danas sam kreator sutra kurir, šivač, magacioner – ujutru glumim u Romeo i Juliji, a uveče sam Modesti Blejz! Karijera dizajnera je i glumačka. Važno je neprestano se menjati. U sadašnjem trenutku u Srbiji, u ekonomskoj krizi, u vremenu zahtevnog potrošača, u vremenu marginalizacije tekstilne industrije ne preostaje nam ništa drugo osim da maštamo, mislimo i stvaramo ideju!

Da li inspriracija dolazi sama ili je nekada treba „isprovocirati“? Šta vas inpsiriše da kreirate?
Moda je slobodna umetnost i njena snaga je u tome da vam stalno provocira maštu. Kroz moj rad reflektuje se sve ono što zaokuplja moj život, moja interesovanja. Inspiriše me nauka, ljudi koji su stvorili svoje svetove, muzika, porodica, prijatelji, dance, bajke, sinteza svega toga.

Da li kroz svoj rad praktikujete slanje društveno važnih poruka ili je moda ipak nešto sasvim drugo?
Da, ja svojim izložbenim projektima želim nešto da kažem. Na neki način se borim protiv loših slika koje snažno utiču na sve forme ponašanja, ophođenja, jezika, strukture u mozgu. Moda se pretvara u arenu snažnih doživljaja istinskog događanja.

Kreairali ste kravate za Hypo Alpe Adria banku, da li ste imali slične angažmane za neke druge kompanije ili insititucije?
Saradnja sa Hypo Alpe Adria bankom je ostvarena zahvaljujući ideji i izložbi „100 karaktera u 100 kravata“ koju je Hypo banka i podržala. To samo dokazuje da postoje kompanije koje prepoznaju kvalitet i spremne su da ga podrže. Danas pojedine kompanije angažovanjem dizajnera menjaju imidž i promovišu svoj proizvod. Uspevate tako što ste drugačiji. Želim da spomenem i kompaniju „Fruvita“- njihov brend Hello, koja me je prva angažovala za izradu unikatnih kravata pre 10 godina. Njihove voćka – kravate postale su i zaštitini znak na svim promocijama i sajmovima svih ovih godina.

U kojoj meri su Srbi počeli da kupuju odeću domaćih dizajnera?
Egzistiranje tekstilne industrije u Srbiji kao i veliki problemi na globalnom tržištu učinilo je da se dizajneri udružuju, udružuje se keativna energija, talenat koji predstavlja afirmativnu sliku zemlje. Povezivanje kreacija različitih autora u jednu celinu sa drugačijim konceptom privuklo je i uveliko zahtevnog potrošača koji se sve vise okreće domaćem dizajnu. Oni žele nešto novo, drugačije. U samoj promociji istih učestvuje i dizajner kako kroz različite medije tako i sisteme oglašavanja. Dizajner je promoter sopstvenih kreacija i najbolje ih prezentuje javnosti. Pokušavamo da činimo prave stvari za svoj brend i da se bez obzira na tešku situaciju u svemu tome zabavljamo. Naš kupac oseća potrebu za umetnošću i modnom poezijom koju industrija u Srbiji još uvek ne razume. Potrebne su nam dobre vibracije.

Šta je zaštitini znak Nataše Šarić?
Zaštitni znak Natase Šaric je osmeh i pozitiva, kao moje kravate (citiram prijatelja).

Autor: Mirjana Marić

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!