Filip Đorović, regionalni direktor marketinga kompanije Shoppster Srbija i Slovenija, specijalno za portal Marketing mreža govori o nedavno osvojenom priznanju eComm Champion za 2023. godinu, affiliate program koji su uveli, ali i kako vidi razvoj e-commerce tržišta u Srbiji i Sloveniji u narednih nekoliko godina.
Shoppster je nedavno osvojio priznanje eComm Champion za 2023. godinu u Srbiji. Šta za Vaš tim i kompaniju znači ova nagrada?
Raduje nas činjenica da je Shoppster za samo tri godine postao prepoznatljiv, jak i inovativan brend na našem tržištu. Kada dobijete priznanje Šampiona ne preostaje vam ništa drugo nego da čestitate kolegama, zahvalite se kupcima i tako motivisani nastavite da gradite dalje. Cenimo svako priznanje struke i zahvalni smo na svakoj nagradi.
Nagrade su ne samo priznanje za uloženo vreme, energiju i znanje, već i obaveza da zadržite isti nivo kvaliteta usluga, ponovo donesete inovacije i budete još bolji, što složićemo se, nije lako.
Prethodna godina je za Shoppster bila veoma uspešna. Između ostalog, osvojili ste i dva KAKTUS priznanja u veoma konkurentnim kategorijama. Šta je doprinelo velikom uspehu Vaše kompanije u 2023. godini?
Timski rad, vizija i posvećenost. Iako smo počeli kao najmanja kompanija u okviru United Grupe, vodeće u oblasti telekomunikacija i medija u ovom delu sveta, veoma brzo smo opravdali poverenje i postali prva i omiljena one-stop shop destinacija za kupce, brzorastući e-commerce biznis koji povezuje dobavljače najrazličitijih kategorija i pogodno radno okruženje za različite grupe i orijentacije naših zaposlenih. Rezultat toga je uspešna marketinška kampanja “Sve na jednom mestu” koja oslikava Shoppster u samo četiri reči. Jedan od razloga našeg uspeha je i sjajna ponuda. Trudimo se da osluškujemo kupce i da im nudimo i proizvode koje ne mogu da pronađu nigde drugde na našem tržištu.
Krajem prošle godine pokrenuli ste i affiliate program. Na koji način ovaj program redefiniše odnos e-commerce platformi i kupaca?
U savremenoj ekonomiji nema besplatnog ručka, a mi ponovo po ugledu na vodeće svetske e-commerce biznise i kompanije prvi nudimo ovu vrstu benefita za one koji preporuče Shoppster. Affiliate programi su standard u svetu, a naš zadatak je da edukujemo i domaću publiku. Suštinski, potencijalni kupac dobija preporuku, dok e-commerce biznis širi mrežu kupaca i klijenata. Mi korisnicima našeg affiliate programa omogućavamo najviše i – najvažnije – stabilne i sigurne nagrade. Ukoliko su naši kupci zadovoljni Shoppster kupovinom dovoljno je da pozovu svoje pratioce, prijatelje ili kontakte da učine isto i zaradiće. U današnjem svetu “word of mouth” je najbolja reklama i zato smo mnogo radili na ovom projektu i verujemo da će zaživeti i kod nas.
Na koji način pratite i merite zadovoljstvo vaših kupaca, i kako to utiče na vaše poslovanje?
Moderne kompanije se danas ne zadovoljavaju samo zdravim finansijskim pokazateljima. Bitno nam je zadovoljstvo kupaca i ovde razmišljamo o budućnosti. U početku smo reagovali na komentare na društvenim mrežama, dobijali povratne informacije od naših zaposlenih i kupaca, a danas imamo razvijen blog na našem sajtu, recenzije kupaca, interne ankete koje mere CX skor. Ocena naših korisnika utiče na naše zaposlene i koliko god to bili, naizgled, mali koraci – oni menjaju suštinu poslovanja i čine razliku. Mi u sektoru usluga znamo da samo zadovoljan kupac znači uspeh i ponovnu kupovinu i zbog toga vredno radimo na tome.
Kako se Shoppster nosi sa konkurencijom na tržištu i šta vas izdvaja od drugih e-commerce platformi?
Nas raduje zdrava konkurencija i služi nam kao motivacija. Normalno je da pratimo šta rade drugi, ali ukoliko želite da budete lider bitno je baviti se sobom, narednim potezima i uslugama koje će činiti da naši kupci budu zadovoljni. Ipak, osećamo da je naš zadatak i da radimo na unapređenju celokupne e-commerce industrije.
Kako vidite razvoj e-commerce tržišta u Srbiji i Sloveniji u narednih nekoliko godina?
Srbija je malo kasnije uhvatila voz svetskog e-commerce trenda, ali sada već ne kasni za svetskim šampionima. Slovenija kao deo Evropske unije ima model poslovanja drugih članica. Možemo da budemo ponosni na to gde se obe zemlje nalaze na mapi elektronske trgovine i zahvaljujući entuzijazmu, znanju i stalnom razvoju naših zaposlenih sve brže donosimo inovacije na tržišta. Mi smo svetske trendove prilagodili lokalnim tržištima i ostvarujemo izuzetne rezultate budući da smo dve godine zaredom merili rast stope prometa od 100%.
Koji su dugoročni ciljevi Shoppstera, i kako planirate da ostanete relevantni na brzorastućem tržištu e-commerce?
Naša ideja nije da nakratko zablistamo, već da u budućnosti kada pomislite na online kupovinu, pomislite na Shoppster. Nedavno sam pronašao jedan komentar na društvenim mrežama koji me je zaista obradovao: “Pogledaj na Shoppsteru, oni to sigurno imaju”. Isti ti ljudi pre dve godine nisu znali šta je Shoppster.
Takođe nam je ideja da budemo siguran izbor za svaku kupovinu i personifikacija za kvalitet, pouzdanost i jednostavnost. Raduje me što pored zadovoljnih kupaca imamo i zadovoljne dobavljače koji rado obnavljaju saradnju sa nama.