U poslednje vreme veza između kreativnog rada i poslovnih strategija sve je snažnija. Što bolje oni koji su u kreativnom svetu razumeju biznis i shvatanje istog, toliko je verovatnoća da će se uspostaviti odnos i stvoriti prostor za partnerstvo biti veća.
U tom procesu, prava podrška je CGAccelerator program, koji je osmislila Srpska filmska asocijacija i koji je usmeren na srpske kreativne kompanije i studije koji pružaju usluge u oblasti dizajna, grafike pokreta, vizuelnih efekata, animacije, kreativne produkcije i dizajna zvuka.
CGAccelerator je pokrenut u partnerstvu sa Revthink-om, a podržala ga je i Američka ambasada u Beogradu.
“Kad pričamo o kreativnom sektoru, ljudima koji dizajniraju, animiraju ili snimaju, retko ko priča o poslovnim veštinamam i specifičnim izazovima posla, što je jednako neophodno za uspeh. Svaki kreativni tim koji želi da raste dođe do tačke u kojoj kreativnost više nije dovoljna ili jedina i razumevanje biznis pristupa postaje neophodno. CGAccelerator je pilot program koji je pokušao da izmeri potrebu i zainteresovanost mladih ljudi na čelu kreativnih studija da se usavršavaju u poslovnim vestinama i probijaju na međunarodnom tržišti”, kaže Tim Thompson, osnivač Revthinka.
Kakve veze ima Srpska filmska asocijacija i accelerator?
SFA je poznata kao tačka promocije snimanja stranih filmova, TV serija ili reklama u Srbiji, u čemu smo trenutno kao destinacija postali veoma uspešni. Paralelno sa produkcijom, naš postprodukcijski sektor radi na jednako zanimljivim projektima. Istovremeno dolazi do promene u tehnologijama, trendovima i prostor za rast je mnogo širi od samog izvođenja produkcije, zbog čega smo želeli da pomognemo mlađim i novim generacijama kreativnih studija da unaprede svoju poziciju ka inostranstvu. Ekspertiza koju ovde imamo je jednakog kvaliteta kao i bilo gde drugo u svetu, ono na čemu smo radili tokom akceleratora jeste izmena pozicije nastupa kreativnih studija odavde i prevođenja od nekoga ko samo izvršava naloge klijenata u kreativne eksperte koji učestvuju u kreativnom rešenju. Promena ove pozicije je deo poslovnog pozicioniranja, odnosno veština koje se mogu naučiti.
Kako je izgledala saradnja izmedju RevThink i CGA?
REvThink je vrlo dobro etabliran konsultantski tim koji radi sa specifičnom vrstom kreativnih studija i kroz njihov program akceleracije je do sada prošlo više od 100 firmi širom sveta. Radili smo na tome da njihovu ekspertizu prilagodimo potrebama ovdašnjih firmi, a zauzvrat 20 studija iz Srbije je postalo deo njihove zajednice i mreže kroz koju mogu da pronalaze istomišljenike, savetnike, pa i poslovne uzore ili partnere.
Rad na filmu ili na produkciji je vrlo primamljiv, toliko da često privlači ljude iz drugih sektora koji žele da rade u okruženju sa kreativcima. Šta je univerzalno svim studijima na svetu?
Ljudi uglavnom počinju da se bave kreativnim poslom iz želje za slobodom, finansijskim dobitkom ili ideje da njihov rad dostigne veći uticaj na društvo. Od ova tri motiva, reklo bi se da je sloboda pri radu i samostalno biranje klijenata tj.projekata ključni momenat za sve. Proces rasta jednog kreativnog kolektiva je, takođe, sličan bez obzira gde započinjete svoju poslovnu priču, hrabrost, strategija i alati koji su potrebni za izgradnju jedne uspešne priče su primenjivi na ceo kreativni svet.