Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Preporučujemo

Southern Comfort Advertising

Iako naslov asocira pre svega na južnjačku tugu koja traži utehu zbog stanja struke isti se može primeniti i na ostale krajeve Srbije. Ukoliko pričamo o centralizaciji kao opštem stanju našeg društva, koje nikako da ovaj proces okrene u suprotnom pravcu ugledajući se na neke bolje organizovane zemlje Evrope, ovaj pojam je najočigledniji upravo u tržišnim komunikacijama. Iako ne postoje precizni podaci, nećemo pogrešiti ukoliko kažemo da se preko 90% aktivnosti dešava na teritoriji glavnog grada.

Najpre su tu smešteni oglašivači i klijenti, jer čak i veće kompanije koje rade u unutrašnjosti svoje centrale u vidu top menadžmenta i marketing sektora imaju u Beogradu. U matičnim gradovima se nalaze samo proizvodni pogoni. Dakle, da biste radili kao marketing agencija za njih morate i vi da se nalazite u Beogradu ili da pola svog radnog vremena provodite u putu.

Pored toga, svi elektronski i štampani mediji sa nacionalnom pokrivenošću imaju sedište u glavnom gradu. Ostalim gradovima u Srbiji ostaju lokalni mediji i web portali ograničenog dometa, samim tim i efekata oglašavanja.

Tržište marketing komunikacija donekle se može pronaći u Nišu i Novom Sadu kao većim gradovima, gde postoji po neka agencija, graphic design studio, ali je to neproporcionalno odnosu veličine tih gradova i njihovog značaja.

Ko je za to odgovoran? Svakako nije stanje svesti i potencijal, jer kreativnih ljudi željnih rada i novih znanja ne manjka, imamo ih i za izvoz čemu smo svi svedoci. Nije ni do kompanija jer biznis ide tamo gde se nalaze centri moći. Dakle, upravo je do odluke da se sprovede istinska decentralizacija.

U poslednje vreme beleži se izvestan napredak, pa u Nišu ima sve više firmi koje ozbiljnije ulažu u svoje brendove, svest o neophodnosti promišljenih planskih komunikacija veća je i više je lokalnih klijenata. Ohrabrujuće, ali nedovoljno da proglasimo uzlazni trend.

Predlog (jer kritika je samo prazna priča bez predloga rešenja):
Da svi gradovi veći od 150.000 stanovnika dobiju jednu TV i radio stanicu sa nacionalnim frekvencijama. Da se centri odlučivanja makar delimično izmeste, pa Ministarstvo poljoprivrede da bude u Novom Sadu, Privrede u Kragujevcu, Novih tehnologija u Nišu i većina vladinih agencija, takođe. Pa da se sednice Vlade održavaju svakog meseca u drugom gradu. Ima toga još puno, ali ovaj tekst je prekratak za sve.

Klijenti i marketing komunikacije će to slediti. U suprotnom, za koju godinu marketing strategije planiraće se u krugu koji ocrtava javni gradski prevoz u Beogradu, a van njega prodavaće se samo osnovne životne namirnice. To nije neminovnost i nije proces koji se ne može preokrenuti – u korist svih nas koji ovde živimo.

Za ADBOOKU tekst napisao: Ivan Živanović, partner i kreativni direktor, Adver City Niš

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!