REGION – Hrvatsko udruženje društava za tržišno komuniciranje (HURA) potpisalo je Memorandum o razumevanju Follow the Money, a čiji cilj je minimizovati plasman oglašavanja na web stranicama i mobilnim aplikacijama koje krše autorska prava, učestvuju u širenju lažnih vesti ili prodaji krivotvorene robe.
Dunja Ivana Ballon, izvršna direktorka HURA-e izjavila je: „Nama kao strukovnom udruženju izrazito je važno biti deo ključnih međunarodnih inicijativa kojima se promovišu dobre i odgovorne prakse među agencijama i oglašivačima. Poštovanje autorskog prava od velikog je značaja za sve agencije koje se bave tržišnim komunikacijama. Smatramo da podsticanje odgovornih praksi oglašavanja pomaže u podizanju nivoa poverenja korisnika te jača imidž brendova kao društveno odgovornih.“
Potpisnici Memoranduma će se zalagati, na temelju sopstvene politike i kriterijuma za procenu, za redukciju oglašavanja na web stranicama ili mobilnim aplikacijama koje nemaju značajnu legitimnu upotrebu i za koje oglašivači imaju razumno dostupne dokaze da te web stranice i aplikacije krše autorska prava ili šire lažne vesti, a koje na komercijalnom nivou koriste oglašavanje kao izvor prihoda.
Memorandum je potpisan u prisustvu potpredsednika Evropske komisije Andrusa Ansipa, a ujedno ga je podržalo Evropsko udruženje agencija za tržišno komuniciranje (EACA) čiji je HURA aktivni član, zajedno s ostalim potpisnicima Memoranduma među kojima su Google, Svetska Federacija Oglašavača (WFA), DoubleVerify, Trustworthy Accountability Group, Evropsko udruženje za kockanje i klađenje, IAB Europe i drugi.