Smanjeni budžeti i poverenje na svim nivoima (33 odsto), kao i transparentnost tržišta (27 odsto), reputacija struke i nedostatak mladih talenata (po 22 odsto), ključni su izazovi koji će obeležiti 2021. godinu, rezultat je najnovijeg istraživanja koje je sprovela Marketing mreža.
Istraživanje je sprovedeno povodom sedmog regionalnog foruma komunikacionih lidera – IZAZOV 2021, koji je održan 6. i 7. aprila u hibridnom formatu, u organizaciji Marketing mreže.
Ispitanici su naveli i da će najdominantniji trendovi sa kojima će se struka susresti u 2021. godini biti personalizacija sadržaja (31 odsto), video marketing (26 odsto) i integrisane komunikacije (20 odsto). Sa ovakvim izazovima i novim trendovima u potpunosti je spremno da se suoči čak 71 odsto ispitanika, dok 11 odsto njih kaže da nije spremno.
Pod pokroviteljstvom agencije Kliping Beograd, ovogodišnji događaj otvorio je Patrik Schober, Managing Partner agencije PRAM Consulting iz Češke, koji je ujedno bio i glavni govornik foruma IZAZOV 2021. On je govorio na temu „Public relations 4.0: challenges and opportunities for a new PR stage“, a koja se odnosi na izazove sa kojima se susreće komunikacijska industrija, kako ih prevazići da bi PR industrija opstala, ali i zašto AVE metodologiju treba izbegavati odnosno primenjivati Barselona principe.
Pored keynote predavanja, ove godine teme foruma bile su, između ostalog, ko kreira reputaciju struke danas; koliko vredi agencijski rad; kako obezbediti nezavisnost od velikih klijenata i preživeti njihov odlazak; šta je sustainable marketing i na koji način on menja industriju iz korena; ko preuzima odgovornost za oglašavanjem neetičnih brendova; zašto je tržište u Srbiji u stalnom akcijskom modu i šta je tome doprinelo. Predstavnici najvećih kompanija i agencija u regionu govoriće i o tome zašto se o platama u struci i dalje samo šapuće; mrze li samo agencije pitcheve ili razloga za mržnju imaju i oglašivači; zašto su pitch pravila – mrtvo slovo na papiru.
Poseban segment foruma bio je posvećen podsticanju dijaloga između agencija i kompanija, kroz različite tipove interaktivnih radionica, koje su ove godine vodile kompanije Lidl Srbija, Bekament, adidas Srbija, Forma Ideale, Dijamant, Grand kafa i Knjaz Miloš. Kao i prošle godine, organizovani su i speed dating sastanci kompanija i agencija.
Više informacija o forumu pronađite na sajtu www.izazovforum.rs
Forum IZAZOV 2021 podržale su agencije Kliping Beograd, Represent System, SmartPoint Adria, Real Grupa RGS, Domino Communications, Novaston Marketing Consultancy, kao i Dreamdust produkcija i Propix. Partneri foruma su Ovation BBDO, Headline, Drive Agency, DPC Networks, AlmaQuattro i Info Media Group. Sponzori ovogodišnjeg foruma su kompanije Bambi, Grand kafa, SBB, UniCredit Banka, Mercator-S, Bekament, Forma Ideale, Marbo Product i Knjaz Miloš.