today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Služeći društvu: Kako kompanije mogu unaprediti obrazovanje stanovništva

Simbioza privatnog sektora i medijske sfere kod nas prisutna je već dugo, a ona ne mora po difoltu da predstavlja strogo diktiranje uredničke politike medija. Šire gledano, u kontekstu medijskog sadržaja imamo i aspekt edukacije. Veliki broj kompanija sa ciljem društvene odgovornosti priklonilo se ovom trendu, a ono što je direktan produkt i benefit van kompanijskih okvira jeste dodatna edukacija stanovništva na različite teme.

Ukoliko se projekat, te društveno odgovorna kampanja, postavi na realnim temeljima, kompanija pored imidža, zaista može doprineti različitim društvenim promenama ili već postojećim utabanim dobrim praksama. Sa željom unapređenja nekakvog materijalnog cilja ili podizanja svesti o određenom problemu, različitim aktivnostima kampanje može se dovesti do povezivanja zajednice i dodatne edukacije. Jedan od takvih primera jeste projekat Digitalne ekspedicija: Otkrivanje, koji smo kao Propulsion zajedno sa Inicijativom „Digitalna Srbija” razvili u saradnji sa Misijom USAID-a u Srbiji. 

Naime, u pitanju je serijal poseta đaka specijalizovanih IT odeljenja različitih strukovnih i gimnazijalskih škola u Srbiji, kompanijama koje deluju u sektoru digitalnog poslovanja. Neke od njih bile su Microsoft Development Center, Devtech, Quantox, Vega IT, itd. Đaci su iz prve ruke dobili informacije o tome kako izgleda rad u jednoj IT kompaniji, šta je potrebno za apliciranje na različite programerske, ali i funkcije van ovog sektora, kao i koji obrazovni nivo je neophodan za ulazak u ovaj poslovni svet. Prepoznati su učenici i učenice koji su pored pohađanja specijalizovanih IT odeljenja, dodatno izražavali veliku volju i motivaciju ka karijeri u IT sektoru. Ovim posetama izašli su iz svakodnevnog školskog šablona, te se rodila jedna nova ideja kod svakog od njih i stekao realniji uvid u ono što će ih čekati na tržištu rada u budućnosti.

Pomenutim đacima i njihovim nastavnicima i nastavnicama svakako da bi bilo znatno izazovnija organizacija i realizacija ovakvih poseta. Upravo ovde se i ogleda vrednost jedne društveno odgovorne kampanje – na koji način je doprineto jednom višem cilju, čak i posmatrano iz vizure velikih razmera.

U pogledu organizacije radionica, tribina, predavanja, projekcije video materijala, od strane kompanija, mogućnosti su praktično neograničene. U bilo kom obliku nadogradnje klasičnog obrazovnog sistema, bez obzira da li su u pitanju đaci i studenti koji su njegovi korisnici, ili zainteresovani građani, dodatni push je uvek dobrodošao. Upravo tu kompanije sa svojom infrastrukturom i otvorenim resursima stupaju na scenu. Ne moraju uvek to da budu fizički događaji, već se mogu odvijati i u internet prostoru. To može biti i sajt na kom svako može besplatno pristupiti edukativnom materijalu.

Mnogim kompanijama je teško da izađu iz klasično prodajnog načina razmišljanja i shvate uticaj koji mogu ostvariti u društveno odgovornim aktivnostima. Bez obzira na to u kojoj društvenoj oblasti kompanije žele da deluju ili u kom delu zemlje da sprovode aktivnosti, uticaj će se sigurno ostvariti.) Naravno, sve zavisi i od resursa i postavljenih ciljeva. Ali svakako iskorak ka ovakvim događajima može doneti višestruke efekte kako kompaniji tako i inicijativama i zajendici na koje su aktivnosti usmerene.

Autorka teksta: Vanja Ratković, Propulsion

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!