U Srbiji vrlo malo ljudi zna šta je banka hrane. Oni koji su nekada i čuli za nju ne znaju tačno čime se ona bavi, kako funkcioniše i koliko je zavisna od podrške zajednice u kojoj radi. Posledično, ogroman broj građana Srbije ostaje uskraćen za njenu pomoć, jer su njeni trenutni kapaciteti da obezbedi hranu ugroženim grupama otprilike onoliki koliko je ljudi svesno njenog postojanja, i makar sporadično doniraju i pomažu njeno delovanje.
Zato je primarni cilj kampanje bio da skrenemo pažnju javnosti (a pre svega beogradske) na samo postojanje Banke Hrane Beograd i izuzetan značaj ovog udruženja u borbi protiv zastrašujuće velikog problema siromaštva i gladi kod nas.
Ipak sa ciljem da delujemo otrežnjujuće, a ne zastrašujuće, kreirali smo serijal vizuala koji na jadnostavan, faktografski način govore o svrsi i misiji Banke Hrane u sudaru sa veličinom i kompleksnošću problema kojim se bavi.
Kroz 6 vizuala dotakli smo tek nekoliko ključnih aspekata problema siromaštva i gladi sa kojima se Banka Hrane bori svakodnevno:
- problem zanemarivanja problema gladi koji usporava ili sasvim onemogućava opšti rast i zdrav razvoj jednog društva;
- stigmatizacija ugroženih ljudi kao “onih drugih”, “onih koji se nisu snašli, nisu umeli ili su negde silno omanuli…”;
- nedostatak sistematske podrške koja bi omogućila adekvatan rad organizacije i podršku svima kojima je pomoć u hrani neophodna da bi mogli da rastu, ozdrave, uče, rade i nadaju se.
Kampanja je startovala 21. septembra bilbordom koji je za projekat #KampanjaNaDar obezbedila kompanija Alma Quattro, a potom su plasirana još tri bilborda koje nam je vrlo ažurno ustupila Atlantic Grupa.
Podrška u obezbeđivanju neophodnog medijskog prostora za veću vidljivost i domet kampanje nam je od presudnog značaja da bismo od sredine oktobra mogli da govorimo o nekim značajnijim rezultatima. Zato ovim putem pozivamo sve firme i kompanije koje žele i mogu da se uključe u akciju, da nam ustupe ili pomognu u obezbeđivanju OOH, print i digital formata za oglašavanje.
Ova kampanja je mali, početan, a možda i presudan korak u obezbeđivanju neophodne pažnje svih članova naše zajednice. Ideja će biti dobra i velika koliko i odziv pojedinaca i organizacija kojima je upućena. Problem siromaštva i gladi je toliko veliki da samo udruženim snagama povećavamo šansu da sit gladnom poveruje i pomogne.
Tekst napisali: Miloš Sibinović & Vladimir Petrović, kreativni direktori APRIL Studija