today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Serijal „Mediji u Srbiji: hronika propadanja“ od petka na RTV

Radio-televizija Vojvodine od petka 25. maja počinje emitovanje dokumentarnog TV serijala „Mediji u Srbiji: hronika propadanja“. Ovaj dokumentarni film koji ima sedam epizoda, autora Slaviše Lekića, bavi se hronologijom posrtanja medija, u poslednjih dvadesetak godina – od dolaska na vlast Slobodana Miloševića, do današnjih dana.
Detaljnom analizom mnogih dogadjaja koji su „sedmu silu“ doveli na valjda najniže grane u svojoj istoriji i sučeljavanjem, uz bogatu novinsku dokumentaciju i arhivski filmski materijal, argumenata i „argumenata“ više od 40 aktera koji su obeležili takvo stanje profesije, autor traga za odgovorom na pitanja: koliko su sami novinari, u protekle dve decenije, doprineli srozavanju ugleda profesije, „kreativnoj“ (zlo)upotrebi slobode medija, ali i činjenici da ih javnost danas prihvata tek kao manekene primitivnog „žuto-crnog“ novinarstva. Serijal počinje podsećanjem na zlatno doba novinarstva, sredinom osamdesetih godina, koje će ostati upamćeno prvenstveno po činjenici da su mediji, najpre omladinski a zatim i ostali, makar na kratko, postali otvoreniji i slobodniji.
Dolaskom na vlast Slobodana Miloševića kreće obračun sa nosiocima liberalnih stavova u medijima, a javni bič u obračunu sa novinarima, prvenstveno onih u omladinskoj štampi, nalazi se u rukama Dušana Mitevića, Živorada Minovića, Dragana Hadži Antića, kasnije i Milorada Vučelića koji su lansiranjem brojnih afera nastojali da sistematski uguše svaku autonomnost i svaki profesionalni integritet novinara.
Medijsku scenu u Srbiji u tom periodu obeležile su zabrane, cenzure, progoni, uzurpacija prava na istinu i jednoumlje, ali i podaničko ponašanje novinara koji su se, zajedno sa medijima u kojima su radili, dobrovoljno ili ne, pretvarali u transmisiju politike. Dva su novinara (Dada Vujasinović i Slavko Ćuruvija) ubijena a da ubice do danas nisu otkrivene. I posle kraha Miloševićevog režima, medijski kredo u Srbiji ostao je proizvodnja političke lojalnosti, onesposobljavanje građana da misle svojom glavom, instrumentalizacija novinara, manipulacija podanicima i industrijsko oblikovanje javnog mnenja. Na scenu stupaju tajkuni, nastali u eri Slobodana Miloševića, koji su sumnjivo stečenim kapitalom osnivali nova glasila. Došlo je do nagle tabloidizacije, banalizacije i eksplozije huškačkog novinarstva.
Uprkos očekivanjima, mediji u Srbiji posle oktobra 2000. godine nisu iskoristili priliku da se izbore za slobodu. Klima nepreispitivanja i „bezuslovnog okretanja ka budućnosti“ uslovila je izostanak lustracije i krivične odgovornosti onih koji su, koristeći medije kao oružje, činili ozbiljna krivična dela poput izazivanja nacionalne i verske mržnje ili pozivanja na nasilje. Na medijskoj sceni Srbije izvršena je nova faktička preraspodela uticaja ali, zahvaljujući nedostatku prave institucionalne regulative, niko ne zna ko su pravi vlasnici medija. U medijima dominira žutilo i crnilo, a realnost u „novoj“ Srbiji, iz godine u godinu, sve više posrće u sudaru sa medijskom „stvarnošću“ i „kreativnom“ (zlo)upotrebom slobode medija.
Od izvestioca i aktera Miloševićevog uzdizanja; zagovornika mržnje, netolerancije i rata; novinari su se danas u Srbiji „uzdigli“ do glasnogovornika onoga što političari ne smeju da kažu, ali smeju da odaju. Novinari se i dalje zloupotrebljavaju, samo se to danas radi na sofisticiraniji način. Nema ratnohuškačkog novinarstva ali je i dalje prisutan govor mržnje.
Sagovornici u ovom serijalu su: Dragan Hadži Antić, Brankica Stanković, Milijana Baletić, Veselin Simonović, Dragan Bujošević, Slobodan Reljić, Veran Matić, Gordana Suša, Srđan Šaper, Svetislav Basara, Duško Bogdanović, Vukašin Obradović, Bojana Lekić, Čedomir Čupić, Branka Otašević, Sonja Liht, Boško Jakšić, Bruno Vekarić, Cvijetin Milivojević, Velimir Ćurguz Kazimir, Filip Švarm, Miloš Vasić, Nadežda Gaće, Zoran Panović…
Emisija se emituje petkom od 21 čas na Prvom program RTV.

Izvor: RTV

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!