Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Preporučujemo

Sedma Beogradska nedelja dizajna

Sedma Beogradska nedelja dizajna biće održana od 4. do 10. juna, a njen glavni deo, čuvena međunarodna kreativna konferencija koja obuhvata skoro sve oblasti kreativnih industrija, od 7. do 9. juna. Ovogodišnja tema Nedelje dizajna je “Sloboda na kvadrat”, saopštili su organizatori. Osnivač Beogradske nedelje dizajna Jovan Jelovac, direktor British Councila Toni O’Brajan, direktor programa umetnosti i obrazovanja British Council-a Ivana Đurišić i ambasadorka Australije u Srbiji Helena Stadert predstavili su na konferenciji za novinare u prostorijama British Council-a program predstojeće Nedelje dizajna i detaljnije objasnili uzajamnu saradnju.
Organizatori Beogradske nedelje dizajna su se i ove godine potrudili da u Beograd dovedu najpoznatije kreativce. Portugalski arhitekta Alvaro Siza, italijansko-britanski industrijski dizajner Martino Gamper, britanski dizajn studio Troika, francuski dizajner Matje Leaneur, holandska agencija 180 AMSTERDAM, nemački advertajzeri Jung Fon Mat, norveški dizajneri Non Format, američko-izraelski arhitekta Preston Skot Koen, kao i slovenačka Enota, hrvatski studio 3LHD, zatim kineski MED arhitekts samo su neka imena od preko 30 kreativaca koji će predstaviti posetiocima festivala tokom šest dana, zajedno sa ključnim svetskim nedeljama i inicijativama dizajna iz Helsinkija, Pekinga, Budimpešte, Kopenhagena, Ljubljane i Zagreba, koje dolaze da potvrde mesto na kreativnoj mapi sveta koje je za Beograd osigurao BND.
„Kroz ekskluzivne kratke filmove o dizajnu nastale u produkciji British Council-a i Beogradske nedelje dizajna najbolje se vidi koliko je ova manifestacija važna platforma za razvoj kreativnosti u regionu. Upravo ta reputacija i sposobnost da se u Beogradu predstavi najbolje od britanskog dizajna razlozi su što British Council sarađuje sa Nedeljom dizajna već četiri godine“, izjavila je Ivana Đurišić, direktor programa umetnosti i obrazovanja British Council-a.
Na konferenciji je premijerno prikazan prvi od ova četiri kratka filma o dizajnu nastala u produkciji British Councila i Nedelje dizajna. U ovim filmovima najveći britanski kreativci, poput Pitera Sevila, Tonija Čejmbersa i Patrika Šumahera, govore o različitim aspektima dizajna – njegovom značenju, funkciji, o kulturi i budućnosti dizajna. Filmovi će biti dostupni od 24. aprila (The Meaning of Design), 1. maja (The Function of Design), 8. maja (The Culture of Design) i 15. maja (The Future of Design) na sajtu British Council-a na adresi www.britishcouncil.rs.

„Veza Beogradske nedelje dizajna sa kreativnim industrijama u širem smislu je ono što nas je privuklo. Podrazumeva se da kreativne industrije doprinose razvoju gradova i država. U Australiji je pet odsto stanovništva zaposleno u kreativnim industrijama, a ukupan udeo te grane u BDP zemlje iznosi 31 milijardu dolara. Australijska vlada je prepoznala značaj kreativnih industrija pre par godina, pa je osnovala Centar kreativnih industrija i napravila strategiju razvoja u 21. veku. Zato pomažemo i prekookeanskim zemljama. Želim da naglasim koliko smo srećni što smo deo festivala“, istakla je ambasadorka Australije u Srbiji Helena Stadert.
U okviru Beogradske nedelje dizajna biće organizovan i muzički festival BDW Dizajnights na kome će nastupiti DJ Goldierocks koja uređuje međunarodni muzički radio program British Council-a „Selektor“, kao i muzičke atrakcije Gabin i Luminodisco. I ove godine se održavaju tradicionalne profesionalne radionice BDW Dizajnlabs, kao i izložbe, projekcije filmova, kokteli i promocije po celom gradu pod imenom BDW Dizajnpremieres od čega desetak najvećih u produkciji samog festivala. Najtalentovaniji domaći mladi kreativci i etablirani autori će, takođe, imati priliku da predstave svoje radove u izlozima u centru Beograda u okviru projekta 100% FUTURE SERBIA koji je prošle godine bio veoma zapažen. Zainteresovani i slučajni prolaznici će moći da pogledaju izložene radove usput, tokom šetnje od Kalemegdana do Slavije, vodeći se mapom projekta sa spiskovima izlagača i izloga koja će se deliti na velikom broju info punktova u gradu. Konkurs za učešće u projektu je otvoren do 15. maja.
Na konferenciji za novinare osnivač Beogradske nedelje dizajna je između ostalog rekao: „Ove godine nismo dobili obećanu finansijsku pomoć, za razliku od prošlih sedam godina, iako smo učestvovali u konkursu kao i uvek, što nam stvara velike probleme, ali da se nadamo podršci u poslednji čas u okviru BELEF-a. Inače će dugovi koje ćemo napraviti učiniti da ovo bude poslednja Beogradska nedelja dizajna za Beogradjane. BND razume budžetske probleme Grada i mi sami bismo podržali otvaranje muzeja kao prioritet u odnosu na sve manifestacije na primer. Ali kao neprofitno udruženje gradjana koje prvo samo ulaže u Beograd, u znatno većoj meri nego podrška koju tražimo od Grada, smatramo da konačno mora da dodje do dogovora oko valorizacije manifestacija kulture, da se godinu dana unpred zna kome će Grad da pruži podršku na osnovu jasnih stručnih kriterijuma ko je najkorisniji Beogradjanima. Moraju da se stvore fer i transparentni uslovi poslovanja, jednaki za sve učesnike na tržistu, kako je zakonom predvidjeno. Ovako smo mesec dana pred manifestaciju ostavljeni u potpunosti bez podrške Grada, dok u svim zemljama sveta upravo gradske uprave predstavljaju glavnu finansijsku, logističku i ako zelite, moralnu i reklamnu podršku svojim Nedeljama dizajna, kao jednim od ne samo najprestižnijih, nego upravo životno ključnih kulturnih, poslovnih i turističkih manifestacija u godišnjoj agendi gradova. U Londonu vas lično gradonačelnik poziva na Festival dizajna, u Hrvatskoj je čak predsedsnik republike pokrovitelj „Dana Orisa“. BND poseduje teškim radom stečenu medjunarodnu reputaciju, ravopravnu i sa prvim i sa drugim, sjajnu saradnju sa celim svetom koja je postavila Beograd na kreativnu mapu sveta, a nema sličnu podršku naših sopstvenih institucija i u skoro desetoj godini postojanja opet počinje od nule u svom gradu i svojoj državi kojima je posvećen. Za kraj da spomenemo da je BND u Briselu podržao kandidaturu Beograda za kulturnu prestonicu Evrope 2020. zajedno sa svojim svetskim partnerima i aluminima, kao i poslao materijale o tome na preko 3000 ključnih svetskih kulturnih i poslovnih adresa sa kojima saradjuje, dok je projekat „Beograd 2020“ uvrstio 2011. BND u strateške projekte razvoja Grada. I pored radosti o takvom statusu, interesuje nas na koji način tačno naš projekat „Beograd 2020″ podržava i kako smo mi strateški projekat Beograda ako ne dobijemo ni dinara podrške, niti bilo kakvo obaveštenje o konkursu iz oktobra 2011. mesec dana pred festival“.
Svi programi Beogradske nedelje dizajna, osim konferencije, su besplatni, dok za sva tri dana konferencije zainteresovani mogu ove godine da nabave ulaznice po sniženoj ceni od 18.000 dinara do 15. maja i obezbede svoje mesto na predavanjima poznatih svetskih kreativaca. Cena za studente iznosi 13.000 dinara bez obzira na vreme kupovine. Za kupovinu je neophodna registracija na sajtu www.belgradedesignweek.com, pri čemu će zainteresovani dobiti detaljna uputstva i sve neophodne informacije.

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!