REGION – Posebno online izdanje HOWtoWOW marketinške akademije Hrvatske udruge društava za tržišno komuniciranje (HURA!-e) prošle je nedelje na radionici Time Management or How to Achieve More by Doing Less powered by Mastercard ugostilo međunarodnog stručnjaka za time management – Tish Mousell. Tokom dva vrlo produktivna sata Mousell je polaznike podučila brojnim zanimljivim i efikasnim metodama organizacije, a najvažniji zaključci radionice nalaze se u nastavku.
Preuzmite odgovornost
Istina je, na neke stvari ne možemo uticati, posebno ako u našim radnim procesima učestvuju druge kolege i saradnici. Zato je važno osvestiti segmente rada koji su u našem domenu te preuzeti odgovornost za njih – makar reč bila o najsitnijim zadacima kao što je na primer sprečavanje kašnjenja proveravanjem gužvi u prometu – na taj ćete način otkloniti mentalnu blokadu i moći započeti sa radom.
Prioriteti, prioriteti, prioriteti
Najjednostavnija je metoda zadatke složiti u tri kategorije: hitno, može čekati i može čekati duže. Odaberite boju za svaku kategoriju i obojite svoju to-do listu. Preporuka je popis prioriteta složiti krajem radnoga dana za sledeći dan – na taj način misli o poslu preselićete na papir i moći se adekvatno odmoriti, a na početku sledećeg radnog dana imaćete jasnu viziju.
Za kraj – koncentracija!
Mousell je prioritete uporedila sa posudom koju morate popuniti kamenjem, sitnim oblucima i vodom. Posudu ćete najbolje iskoristiti ako u nju prvo smestite kamenje, zatim oblutke, a potom će voda ispuniti preostali prostor. Ako se velikim i hitnim zadacima posvetite na početku dana, izbeći ćete odgađanje i nakupljanje stresa, a pritom ćete imati vremena i kolege zamoliti za pomoć i savete.
Najvažnije je, tvrdi Tish, koncentrisati se na jednu po jednu stvar za optimalnu kreativnost i jasnu viziju. I osvestiti da ne možete uvek sve učiniti sami – sasvim je u redu zamoliti za pomoć i podeliti zadatke sa kolegama za kvalitetnu realizaciju i maksimalnu produktivnost.
Izvor: HURA