SVET – Očekuje se da će ulaganja u digitalno spoljno oglašavanje (DOOH), tj. video sadržaj i/ili digitalne panele postavljene na visoko prometnim javnim lokacijama kao što su glavne ulice, aerodromi, autobuske stanice, podzemne železnice i trgovački centri, godišnje rasti za 10,1% u periodu od 2018. do 2021. godine, te da će na DOOH otpasti celokupni rast OOH tržišta, budući da će potrošnja na tradicionalne pozicije početi opadati od iduće godine, navodi se u najnovijem izveštaju WARC Global Ad Trends.
Očekuje se, takođe, da će udeo digitala u ukupnom globalnom OOH zakupu porasti na 37,3%, odnosno 14,6 milijardi dolara ove godine, dok je isti rast u 2017. iznosio 34,8%, u 2016. 32,4%, a u 2012. 22,7%. Brzi rast DOOH delimično uslovljava veća cena po hiljadu prikaza, ali i povećanje prodora digitalnih panela te mogućnosti kombinovanja ciljanja pomoću podataka sa snažnim, dinamičnim kreativama.
Što se tiče tržišta, brojke iz najnovijeg AA/WARC izveštaja o ulaganjima pokazuju da će polovina britanskih OOH investicija ove godine otići na digitalne lokacije, što iznosi 593 miliona funti (770 miliona dolara). Prognoze MAGNA-e u SAD-u pokazuju očekivanih 1,2 milijardi USD, u odnosu na 582 miliona USD u 2012. godini. Direct Place-based Advertising Association (DPAA) veruje da će se 100 miliona dolara od ovog iznosa trgovati programatično, u odnosu na 65 miliona dolara u 2017. godini.
U Nemačkoj, gde Google trenutno istražuje mogućnosti DOOH, očekuje se da će ulaganja dosegnuti 285 miliona dolara, ili 18% ukupnog OOH tržišta, što je više od dvostruke količine uložene pre dve godine; a u Francuskoj, predviđa se da će udeo ove godine biti 11,9% (183 miliona dolara).
Podaci iz organizacije Outdoor Advertising Association of America (OAAA) pokazuju da digitalni bilbordi sada čine 21% svih bilbord pozicija u SAD-u, a istraživanje Nielsena pokazuje da oko 60% potrošača u SAD-u svaki mesec vidi digitalni bilbord, a 37% ih vidi svake nedelje.