today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Samo su se bolesti širile brzo kao društvene mreže

U sklopu jednog od vodećih svetskih programa za edukaciju o menadžmentu, poslovanju i inovacijama Advanced program in business koje se održava u Zagrebu svoje predavanje održao je John Deighton, svetski autoritet u području interaktivnog marketinga s Harvard Business School. Njegova istraživanja i predavanja odnose se na ponašanje potrošača i marketinga, s naglaskom na digitalni i direktni marketing. Predavanje koje je održao polaznicima odnosilo se na strategije oglašavanja u današnjem interaktivnom svetu. Za Poslovni dnevnik on govori o tome koliko zapravo marketing utiče na potrošače te na koji su način internet i društvene mreže olakšale oglašavanje. Takođe, osvrnuo se i na kvalitet marketinga u Hrvatskoj.

Mislite li da su reklame koje su smeštene sa strane na Facebook-u u malom formatu beskorisno uložen novac oglašivača ili to ipak utiče na nas prilikom kupovine na nekom nesvesnom nivou?
Ako smo u bilo kojem trenutku obratili pažnju na reklamu, ona nam postaje prepoznatljiva iz medija, a tu se svakako odnosi na logo. Kasnije svesno obraćamo pažnju i potrebno je vrlo malo da registrujemo reklamu.

Što znači dobra reklamna kampanja?
Postoji šala koji govori kako oglašavanje sačinjavaju dve stvari: biti prepoznatljiv i biti tajanstven. Smisao je zapravo u tome da je najvažnija stvar svake reklame biti prepoznatljiv. Biti prepoznatljiv znači biti delimično subliminaran, a ponajviše postići da svi pričaju upravo o tom proizvodu. Svaka dobra reklamna kampanja iziskuje puno vremena, strpljenja, a i znanja o tome kako dopreti do potrošača. Biti drugačiji od onog drugog proizvoda; na primer: Zašto hrvatska kravata znači nešto potpuno suprotno od neke druge kravate?! Vrlo zahtevan, ali vrlo moćan proces na kraju.

Može li loša reklama naštetiti ili uništiti dobar proizvod?
Predstavljanje proizvoda krivim ljudima može naštetiti prodaji kvalitetnog proizvoda. Loša reklama može uništiti samo loš proizvod.

Internet je danas najveća i najinteraktivnija društvena platforma za oglašavanje, u skladu s tim, mislite li da je lakše danas stvoriti brend poput Coca-Cole, nego što je to bilo pre bez mogućnosti interneta?
Ništa se u istoriji toliko brzo (osim bolesti) nije širilo kao društvene mreže, s naglaskom na Facebook. Coca-Cola je učinila mnogo po pitanju oglašavanja preko Facebook-a, pa je tako dosegnula do izuzetno puno ljudi. Kada govorimo o stvaranju brenda danas, najbolji primer je Starbucks. Starbucks jako dobro koristi internet marketing. Nasuprot Coca-Colinom načinu oglašavanja, Starbucks to radi na vrlo direktan način- pozivanjem ljudi da rade to; tačnije piju njihovu kafu. U svakom slučaju, zahvaljujući interakciji i internetu, oglašavanje je jeftinije, a time i lakše.

Što mislite o marketingu u Hrvatskoj?
Teško je generalizovati, ali podaci o marketingu u Hrvatskoj su vrlo dobri na nivou Evrope, ali i sveta. Mislim da se hrvatski marketing treba širiti u dva pravca: prema regiji i ostatku Evrope. Druga stvar je poznavanje jezika, što možda pre nekoliko godina unazad nije bilo toliko važno, ali danas svakako jest. Današnji digitalni svet nema granica. Možete biti itekako globalni. Ponovo spominjem oglašavanje putem Facebook-a jer na taj način dolazite do ljudi diljem sveta. Moj savet Hrvatskoj je: Mislite veliko, mislite van Vaših granica!

Izvor: Poslovni dnevnik
Autor: Klara Modrić

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!