today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Sadržaj mora opravdati vreme koje mu potrošač poklanja

U današnjem marketingu nužno je pratiti trendove, a definitivno najdominantniji je rast digitalnog oglašavanja koji se, kako kaže Mario Fraculj, predsednik Upravnog odbora agencije McCann Zagreb, ogleda kroz četiri ključne komponente. Prva je eksplozija društvenih mreža.

„Na svetu ima više od dve milijarde ljudi s profilima na društvenim mrežama, samo Facebook ima oko 1,4 milijarde korisnika od kojih 83% platformi pristupa mobilno tako da su brendovi postali ranjivi, nalaze se na streljani mogućih negativnih komentara koji se brzo šire pa je potreban umešan online PR˝, ističe Fraculj. Druga važna komponenta je mobilna revolucija, što dodatno potkrepljuje podatak da trećina svetskog internet prometa ide preko mobilnih uređaja te da danas ekrani telefona postaju popularniji od televizijskih. Takođe, Fraculj ističe da je važna komponenta i tzv. big data analysis jer iz mnoštva transakcijskih podataka o aktivnostima ljudi na internetu, analitičari izvlače vredne informacije koje oglašivači koriste za personalizaciju promotivnih poruka i ponuda. I na kraju spominje – Cloud, tačnije činjenica da se podaci mogu neograničeno deliti, i prostorno i vremenski.

„Lično me fascinira konvergencija marketinga i tehnologije koja će nastaviti donositi inovacije koje stvaraju novu vrednost, olakšavaju život potrošača i približavaju ih brendovima. Da bi išli u korak s ovim razvojem tehnologije, marketinški stručnjaci treba manje pažnje da posvećuju tradicionalnim procesima te ugrađivati više fleksibilnosti u svoje marketinške planove“, poručuje Fraculj. S njim se složila i Sanja Petek Mujačić, izvršna direktorka reklamne agencije Bruketa&Žinić, koja tvrdi da živimo u vremenu u kojem ciklus konzumiranja informacija traje jedan dan te da su potrošači u isto vreme izloženi brojnim informacijama iz višestrukih izvora, a pažnja koju posvećuju pojedinom izvoru je selektivna i sve kraća.

Samo jedna prilika
„Brendovi, ali i mediji, često imaju samo jednu priliku za pravovremeno reagovanje i povezivanje s potrošačima. U takvom okruženju brendovi menjaju modele prisutnosti u komunikacijskim kanalima. Iako se trendovi vrlo brzo menjanju i kontinuirano se pojavljuju novi, zlatno pravilo efikasne komunikacije nije se značajno promenilo – potrošača želimo doseći relevantnom porukom u njemu relevantnom trenutku i prostoru“. Dinko Brčić i Željko Krešić – strateški planeri iz BBDO Zagreb, tvrde kako je najjednostavnije i najvažnije pratiti stvari izvan samog marketinga, prvenstveno popularnu kulturu, tehnologiju, umetnost te čak i stvari poput „deep weba“ jer se upravo kroz ta područja većina trendova formira.

„Marketing, a pre svega oglašavanje kao njegov sastavni i najeksponiraniji deo, oduvek posuđuju inspiraciju iz svih mogućih izvora“, slažu se u BBDO Zagreb. Fraculj ističe kako je danas oglašivačima na raspolaganju mnoštvo novih platformi vezanih uz digitalni audio, video, mobilne uređaje, igre i društvene mreže, ali napominje da su jedina konstanta u ovom brzo menjujućem tehnološkom svetu ljudi koji i dalje imaju svoje vrednosti i želje te doživljavaju iste emocije kao i pre. „Suština komunikacijskog posla nije se promenila – shvatiti šta motiviše ljude i kako te spoznaje možemo iskoristiti za unapređenje brendova˝. Ipak, tvrdi da je digitalna revolucija u poslednjih 15 godina intenzivno i nepovratno promenila poslovni i marketinški svet. Najviše se, kaže promenilo ponašanje potrošača koji žele direktno komunicirati s brendovima na društvenim mrežama i često imaju virtualno iskustvo s proizvodima pre stvarnog.

Ceo tekst pročitajte na poslovni.hr.

Autor: Marta Duić

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!