today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

RTS: Niko nema monopol na reklamni prostor

Radiotelevizija Srbije negirala je danas tvrdnje poslanika DSS-a Siniše Kovačevića da je najveći deo reklamnog prostora prodat agencijama Srđana Šapera i Dragana Đilasa. U pismu ministru kulture, Uređivački i poslovni kolegijum RTS odgovorio je Kovačeviću na 29 pitanja između ostalog navodeći da nikada u svojoj višegodišnjoj praksi nisu ustupili celokupni ili većinski reklamni fond bilo kojoj agenciji ili kupcu.
“Mimo agencija, RTS direktno sarađuje sa desetinama velikih i malih oglašivača koji u ukupnom reklamnom prostoru imaju oko 39 procenata. Svake godine, zbog privredno-finansijske krize, ostane neutrošen znatan deo vremena. Prošle godine ostalo je 3.869.006 sekundi na oba programa RTS-a. U ovom trenutku, svakom zainteresovanom kupcu na RTS-u stoje na raspolaganju brojne slobodne sekunde. Dakle, nijedna kompanija nema monopol”, navodi se u pismu. RTS je naveo i da Zakon ne dozvoljava višegodišnje reklamne ugovore te da stoga nemaju sklopljen nijedan ugovor duži od godinu dana.
Javni servis je objavio i da će zarada od marketinga i drugi komercijalni prihodi u 2012. godini iznositi oko 23 miliona ecvra a sa prihodom od političkog marketinga ukupno 27 miliona. “U najboljim godinama naplata je bila oko 34 miliona evra. Marketing prosečno učestvuje sa 35 procenata u ukupnom budžetu, a ako se uključe i komercijalni prilivi, onda se učešće u ukupnoj naplati penje na 40 procenata”. U odgovoru na pitanje koje su najveće kompanije koje zakupljuju reklamni prostor direktno od RTS-a, odgovoreno je da su to „Telekom Srbija“, „Proctor & Gamble“, Državna lutrija Srbije, „Dunav osiguranje Beograd“, Banka Poštanska štedionica, „Junet International d. o. o.“ Beograd, Arena Beograd, Beograd.
Navedite pet najvećih agencija koje za svoje klijente zakupljuju prostor na RTS-u su „Direct media, „Media pool“, „Contrast studios, „One Media“, „M.I. marketing“, „Schlieren“, „Company“, „Union media“, „OMD media“,“Media House“, „Mass media“.

Pretplata
Javni servis objavio je podatke o naplati pretplate i naveo da je za prvih deset meseci ove godine prosečan stepen naplate na teritoriji Srbije iznosio 38,5 odsto. Za isti period prošle godine stepen naplate je iznosio 40,96 odsto. Područje Beograda se izdvaja po konstantno visokom stepenu naplate, koji se ove godine kretao u rasponu od 55-76 odsto, tako da je prosečan stepen naplate 63,6 dok je u prošloj iznosio 65,7 procenata. Prosečan stepen naplate za Vojvodinu iznosi 54,5 odsto.

Reprize
Na pitanje kako odgovaraju na pritužbe zbog konstantnih repriza, RTS je naveo da sve velike televizije imaju reprizni program jer se stare emisije, drame i šou programi ne bacaju posle jednog ili dva emitovanja. „Kod nas je to dvostruko pitanje. Sa jedne strane imate neverovatnu nostalgiju za stabilnijim vremenima i starim junacima. Ta nostalgija se prenosi na mlađe generacije pa, recimo, „Otpisani“ sad beleže veće rejtinge nego ranijih decenija. Uglavnom, reprize su pitanje novca. Što više para, to manje repriza“, ističe javni servis.

Izvor: Novi magazin

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!