Rezultati istraživanja o medijskim navikama publike u Srbiji

Istraživanje sprovedeno od strane agencija Kliping Beograd i SmartPlus Research o tome kako ljudi u Srbiji konzumiraju medije i kakve su im navike u vezi sa njima biće ekskluzivno predstavljeno 07. aprila na Forumu komunikacionih lidera “Izazov 2021”. Brojke koje su obrađene su izuzetno zanimljive, a njihovo tumačenje otkriva nam niz promena u odnosu publike prema medijima i sadržajima koji oni plasiraju.

Navike se (ipak) menjaju
Kada govorimo o tome koliko konzumenti medija u Srbiji prate evropske i svetske trendove, možemo reći da su njihove navike još uvek takve da se oni dobrim delom još uvek drže tradicionalnih medija – televizije, radija i štampe. Međutim, stvari se menjaju i primetan je upliv novih, digitalnih medijskih formata.

Korisnici, pogotovo oni mlađi, imaju potrebu da dobijaju tačno one medijske sadržaje za koje su zainteresovani, onda kada im to odgovara i na uređaj koji žele. Takođe se može uočiti i da se razmena sadržaja i reakcija na njih sve manje vezuje za krug porodice, a sve više za krug istomišljenika. Jednostavno, svaki član porodice danas ima bar jedan multimedijalni uređaj pomoću kojeg prati i reaguje na željene sadržaje, što dovodi do potpune individualizacije u domenu praćenja medija.

Ekspanzija novih medija i kanala komunikacije
Pojedini nalozi stekli su status influensera na društvenim mrežama, okupili značajnu publiku oko sebe i zadobili njeno ogromno poverenje. Na taj način definitivno su postali novi mediji koji plasiraju sadržaj na nekoliko različitih kanala i poseduju gotovo neograničen oglašivački potencijal.

Svojom popularnošću i stvaranjem određenih sadržaja influenseri vrše uticaj na ljude (pratioce, followere) koji konzumiraju te sadžaje.  Taj uticaj je bitan sa više aspekata, ali najviše sa tržišnog – pohvala ili pozitivno isticanje nekog proizvoda ili brenda od strane influensera neretko ima jači marketinški efekat od reklame. Od izraženih novih digitalnih trendova, imamo masovni prelazak na nove kanale komunikacije, pri čemu bismo izdvojili YouTube emisije i naročito podcaste.

Podcast – novi popularni komunikacioni kanal

Podcast je prirodna evolucija radijskog formata u okvirima digitalnog okruženja. U pitanju je snimljeni audio sadržaj, najčešće u formi dijaloga voditelja – autora podcasta sa izabranim gostom. Ponekad podcast ima više gostiju i u tom slučaju on se pretvara u mini panel gde govornici u jednoj opuštenoj atmosferi odgovaraju na pitanja voditelja i ćaskaju o bilo kojoj temi koja je interesantna njima, voditelju, a pre svega publici.

Iako je za naše tržište relativno nov format, podcast korisnici brzo i intenzivno prihvataju jer objedinjuje  prednosti klasičnog radija i tehnoloških benefita novih medijskih formata: atmosfera civilizovanog dijaloga je prijatna, sagovornici i teme su pažljivo odabrani i zanimljivi, a podcast se može aktivno konzumirati dok slušalac obavlja neku drugu aktivnost (na primer vozi, putuje na posao, vežba u teretani, trči…).

Rezultati i trendovi koje otkrivaju
Rezultati istraživanja pokazuju da  8% ispitanika redovno sluša podcaste. Iako deluje da je taj postotak nizak, treba obratiti pažnju na dve činjenice: u nekim ranijim istraživanjima, ovaj format pojavljivao se na nivou statističke greške, što označava snažan rast njegove ukupne publike u Srbiji. Drugo, zanimljivo je uočiti ko su njegovi konzumenti: čak 41% slušalaca je u starosnom dobu 18-25 godina, a među njima je 29% visokoobrazovanih, naspram 16% u opštoj populaciji.

Ceo tekst pročitajte na sajtu Kliping Beograd.

Autor teksta: Ivana Daljević, Account Director, Kliping Beograd


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari