Revolucija muzičkog biznisa

Muzička industrija deluje kao spontana sila koja se razvija po nedokučivim pravilima ukusa. Ali, da li je baš tako? Na Direct Media Akademiji, koja se održava od 28. do 30. maja u Madlenijanumu, Bojan Musulin, direktor digitalne distribucije IDJDigital, otkriće nam kako je IDJ izgradio jedan od najprepoznatljivijih medijskih brendova u regionu. Kako se kreira kritična masa publike, kako se stvara i održava imidž i kako se bira sadržaj – samo su neka od pitanja na koja će Bojan odgovoriti u okviru modula Mediji.

Vaše predavanje na Direct Media Academy bavi se revolucijom muzičkog biznisa. Koji ključni momenti su obeležili ovu revoluciju, a šta nas tek čeka?
Rekao bih da je shift na mobilne uređaje fenomen u toku, kome imamo sreće da prisustvujemo. U poslednjih nekoliko godina sve industrije su morale na ovaj način da prilagode svoje poslovanje jednom novom modelu a to je mobile. Čekaju nas hiper personalizovana iskustva u svakom segmentu naših, sve više online života. U smislu konkretnih rešenja i masovne digitalizacije biće neophodna sinergija različitih industrija, prvenstveno kreativnih i IT.

Šta će polaznici modula Mediji imati prilike da čuju na vašem predavanju?
Pričaćemo o tome kako je IDJ izgradio svoj prepoznatljiv brend, šta sve stoji iza toga i uraditi jednu analizu ključnih poteza koji su odgovorni za to čime se danas bavimo kao kompanija. Ući ćemo u analizu ekosistema digitalnih servisa kao što su Spotify, Apple Music, Deezer i YouTube. Objasnićemo šta to danas znači biti Artist, Label, Distributer ili YouTube creator i kako se sve zarađuje od sadržaja na internetu. Uz sve to pričaćemo o kreativnim i fleksibilnim biznis modelima koji prate stalne promene na tržištu kao i o skalabilnosti i diverzifikaciji brenda.

Čemu danas konzumenti muzike pridaju najviše pažnje? Kako će se slušati muzika za još deset godina?
U ovako saturisanom tržištu kakvo imamo danas, način da nekome skrenete pažnju definitivno jaka I vizuelna estetika kao i autentičan i originalan sadržaj. U smislu plasmana sadržaja jako je važan kontekst. Muzika se danas konzumira na mnogo načina: Streaming, Downloads, CD & Vinyl i svaka od ovih publika želi drugo iskustvo. Budućnost je na strani digitala ali verujem da će Live music segment uvek opstati. Ubeđen sam da je budućnost interaktivna i „on demand“ i voleo bih da vidim ulazak tehnologija kao VR i on-demand u live music i interactive TV segment.

Da li u današnjem svetu muzičkog biznisa pre prolazi visoka produkcija nego autentičan izvođač?
Razni su načini da skrenete pažnju na sebe, ali kada zaista to uradite i dobijete svojih 5 minuta, morate ponuditi zanimljiv sadržaj, iskrenost i emociju. Ako ne stojite iza toga što radite to će publika primetiti. Jako je važno da muzički izvođač stvori community oko sebe, jer je to put ka vernim fanovima koji se vraćaju. Dakle, rekao bih da je autentičnost i komunikacija sa fanovima najbitniji faktor, kao i konstantan kreativni output. Ima primera viralnih klipova snimljenih samo mobilnim telefonom ali koji gađaju svoju ciljnu grupu pravo u centar. Visoka produkcija ne može da zameni odsustvo talenta a definitivno može da pojača efekat ako je osnova dobra.

Šta obuhvata reč „komunikacija“ u muzičkom biznisu? Koji njeni segmenti i discipline su danas najvažnije za jedan uspešan muzički projekat?
Za ovaj biznis je najbitnije da sebi na početku postavite pitanje: Kome se obraćam?

Kada znate kome se obraćate, onda morate da napravite istraživanje i da znate kako ćete to uraditi. Svaka subkulturna grupa, niša ili target ima svoj jedinstven glas kojim ako umete da pričate, došli ste do suštine uspeha. Ako komuniciramo sa relevantnom grupom njihovim jezikom, uspeh je zagarantovan jer se na ovaj način pravi duboka konekcija sa brendom.

Za mene je dobar projekat onaj u kome se od trenutka nastanka ideje do gotovog proizvoda ništa ne izgubi. Ta ideja je impuls koji je nosilac celog projekta. U tom smislu jako je bitno da kreativni timovi imaju izvrsno međusobno razumevanje različitih veština koje su uključene u svaki projekat. U tom smislu vidim saradnju Art direktora, kopirajtera, dizajnera i PR tima kao neraskidivu celinu koja mora da kuca kao jedno srce. U smislu biznisa jako je bitno kako komunicirate sa klijentima, i sa drugim kompanijama. Prilagođavanje tona komunikacije na društvenim mrežama, u email ili newsletter komunikaciji je proces koji je zapravo stalni fine-tuning načina obraćanja i postavljanja pitanja.

Koje odlike i veštine treba da poseduje jedan marketing, advertajzing ili komunikacijski profesionalac u novoj eri komunikacija?
Lucidnost, ubedljivost i kreativno rešavanje problema su osnovne stvari od kojih sve polazi. Lider mora biti sposoban da inspiriše i aktivira svakoga ko je uključen u projekat. U smislu advertajzinga, kulturološka komponenta u komunikaciji je možda najrelevantnija stvar. Takođe, komunikacija ne sme biti jednosmerna, već je bitno da slušamo i da u skladu sa tim postoji dijalog i iskustvo interakcije.

Obezbedite na vreme svoje kotizacije www.directmediacademy.com


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari