today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Rekordna konzumacija medija u Hrvatskoj

REGION – Koronavirus globalno je izolovao više od 2 milijarde ljudi, što je dovelo do značajnih implikacija i na konzumaciju medija. Isti rezultati vidljivi su i u Hrvatskoj, a pregled stanja donosi Dentsu.

Prema podacima koje je objavio AGB Nielsen, TV gledanost je u proteklim nedeljama značajno viša u odnosu na isti period protekle godine, posebno od pojavljivanja prve osobe zaražene korona virusom u Hrvatskoj (24. 2. 2020.) te kontinuirano i dalje beleži značajan porast. U nedelju 22. 3. 2020., u vreme potresa koji je zadesio Zagreb i okolinu, gledanost televizije je dosegla najveće izmereno prosečno dnevno vreme gledanja po pojedincu od kad je merenja TV gledanosti u Hrvatskoj (1. 1. 2003.).

Ono što inače nije uobičajen trend je značajan porast gledanosti od 40% u prethodnoj nedelji (16. 3. – 22. 3. 2020.) na najmlađoj populaciji od 4 do 14 godina u odnosu na nedelju ranije što je posledica praćenja nastave putem dva TV kanala. No, zabeležen je i značajan porast gledanosti u toj nedelji u odnosu na prethodnu i kod populacije 15 godina do 22 godina (30%) te 30 godina do 44 godina (20%).

Posećenost web-stranica i internet pretrage u kriznom periodu

Uz porast TV gledanosti, jasno je vidljiv porast i u posećenosti internet stranica u poslednjem periodu, gde je takođe zabeleženo rekordno korišćenje u vidu otvaranja stranica i broju poseta domaćim web-stranicama.

Izvor: IPSOS Dotmetrics

Samo unazad nedelju dana dogodio se porast od 21% u posećenosti web-stranica (page visits) i 25% u pregledima tih stranica (page views) u odnosu na nedelju ranije. Zanimljivo je primetiti i veliki porast u posećenosti u nedelju 22. 3. 2020., kada se dogodio potres u Zagrebu i okolini, kada su ljudi neusporedivo više posezali za brzim informacijama dostupnima na internetu.


Izvor: IPSOS Dotmetrics

Izvor: IPSOS Dotmetrics

Takođe, samo ako uporedimo proteklu nedelju u odnosu na isti period prošle godine, porast u posećenosti web-stranica (page visits) je čak značajnih 53% te 45% u pregledima tih stranica (page views).

Daleko najposećenije stranice su news portali na kojima se ljudi informišu o aktuelnim događanjima. Protekle nedelje porast posećenosti news stranica (page visits) je porasla 23%, a broj pregleda tih stranica (page views) 27% u odnosu na nedelju ranije.

Ukoliko se osvrnemo na pretrage reči putem Google pretraživača, vidimo jasan i značajan trend porasta pretraga reči kao što su koronavirus, korona, covid i corona s najvećim rastom u subotu, 21. 3. 2020.

Izvor: Google Trends

No, ono što je takođe uočljivo je ukoliko dodamo pretraživanje reči potres, u nedelju, 22. 3. 2020., te pretrage daleko nadmašuju sve pretrage povezane s koronavirusom u tom periodu.

Izvor: Google Trends

Posledice koronavirusa i izolacije imaće i trajni učinak na ponašanje potrošača i njihov pristup medijima i informacijama. Što nam donosi budućnost, tek ćemo videti.

Izvor: HURA

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!