Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Reklama u doba kraljeva čokolade

Spoljno oglašavanje kao najstariji oblik advertajzinga na svetu nije imalo linearan razvoj.

Pre kristalizacije medija u harmonizovan marketing miks koji danas poznajemo, ako se prošetamo niz vremensku liniju i napravimo osvrt na prvu polovinu XX-og veka, oslušnemo žamor sa ulica i trgova belog grada, razumećemo da je OOH i tada bio aktuelan. Svaki oblik reklamiranja koji se mogao videti na ulicama je bio OOH.

Objektivom zamrznuti fragmenti života tog vremena, šapuću, ilustruju i oblikuju predstavu o sadržaju ali i formama reklama koje su mamile poglede građana Beograda i njegovih posetilaca. U Kolarčevoj, 1937. godine, niz fasadu tadašnjeg nebordera od čak 5 spratova, slila su se dva oglasa – sapun i automobil Citroen.

Sa vrha Zanatskog doma (kasnije Radio Beograda), tridesetih godina prošlog veka u Makedonskoj ulici se otvoreno propagira etnocentrizam. Čitaocu iz sadašnjosti ostaje pod znakom pitanja definicija domaćeg? Proizvod Kraljevine Srbije ili SHS?

Ako pustimo još par koraka unazad, 1931. godine, na mestu današnje palate Albanije, ćemo pronaći kafanu. Sudeći po posterima između okana, reklama za sapun se otrgla isključivom plasmanu na mestu prodaje. Na osnovu čega li su proizvođači Jelen sapuna zaključili da je kafana odlično mesto za reklamu?

U drugom planu se naziru čak 2 reklame na fasadama višespratnica od kojih je jedna za Sphinx benzin. Osim naziva brenda, celokupan naziv firme (koji se ne vidi na ovom kadru) je ispisan ćirilicom, kao Вакуум Ојл Компани Д.Д..

Još jedna scena ispred kafane Albanija, ovog puta se stidljivo pojavljuje reklama za brend soka koji je krajem istog veka ostao upamćen novoj generaciji uz pevljiv slogan Lako uz Sinalco.

Mihajlo Šonda, je posle pobede jugoslovenske reprezentacije u Montevideu 1930. godine, surfovao na talasu pomame za fudbalom. Godine 1932. unutar omota svojih čokolada počeo je da pakuje sličice fudbalera i prodaje albume u koje su se lepile. Porodica Šonda inače je bila poznata pod pseudonimom “Kraljevi čokolade”. Svaka sličnost imena Šonda sa imenom (Vilija) Vonke je sasvim slučajna.

Nos Mihajla Šonde je bio nepogrešiv. 3. juna 1934. godine, četiri godine nakon Montevidea, pred 12 000 gledalaca, jugoslovenska reprezentacija je na stadionu BSK-a ponovo “samlela” Brazil na čelu sa Tirketom, Mošom i rezultatom 8:4. To je jedan od najvećih poraza u istoriji južnoameričke reprezentacije.

U to vreme, 1935. godine, pokrenuta je i izgradnja Glavne pošte, ispred koje je 56 godina kasnije postavljen prvi prosvetljeni bilbord u Srbiji (tadašnjoj Saveznoj Republici Jugoslaviji).

Fotografije i ceo tekst pročitajte na sajtu AlmaQuattro.

Copyright: Ilustrovala Iva Kujundžić

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!