Kozmetička industrija jedna je od najbržih industrija kada je u pitanju vreme koje prođe od opažanja nekog trenda ili začetka trenda, do toga da se na tržištu pojave proizvodi koji odgovaraju na novonastale potrebe korisnika. L’Oreal je, uprkos svojoj veličini, jako agilna kompanija u reagovanju i odgovaranju na aktuelne trendove i potrebe potrošača. Naš internacionalni tim u Parizu bavi se istraživanjem i uočavanjem trendova u najranijoj fazi i blagovremenim reagovanjem i razvijanjem proizvoda koji odgovaraju na te trendove.
Iako mi lokalno ne razvijamo proizvode, veliku pažnju posvećujemo razumevanju lokalnog konteksta i domaćih potrošača, da bismo mogli lokalno da ponudimo najbolje moguće i najrelevantnije proizvode iz širokog L’Oreal portfolija. Pored uobičajenih istraživanja navika potrošača, kontinuirano pratimo lokalne trendove na društvenim mrežama, rezultate prodaje, kao i novitete koji se stalno pojavljuju na tržištu, da bismo u svakom trenutku razumeli šta je to što je trending u industriji koja se toliko brzo menja.
Pored toga što se menjaju navike i potrebe potrošača, ubrzano se menjaju i kanali kroz koje je do potrošača moguće doći. Digitalnu transformaciju u L’Orealu shvatamo veoma ozbiljno. Za nas digital nije nešto što ostaje u okvirima jednog odeljenja, već je kompanijski projekat u koji su na ovaj ili onaj način uključeni svi.
Naš fokus i investicije u različite digitalne kanale drastično se povećao tokom proteklih nekoliko godina. To je reflektovano i u našoj organizacionoj strukturi gde sada imamo cele timove koji se bave influencer marketingom, sajtovima, e-trgovinom, kampanjama na društvenim mrežama itd.
Influenseri su već neko vreme integralni i nezaobilazni deo svake naše kampanje, bilo da lansiramo novi proizvod koji treba približiti potrošačima ili novu uslugu, kao na primer „virtual try on“. Sa influenserima gradimo partnerske odnose i imamo višegodišnje uspešne kolaboracije. Veoma vodimo računa o tome da naše saradnje sa njima budu iskrene i autentične, kako bi i sam sadržaj koji oni prave o našim proizvodima bio takav. Nedavno smo imali sjajnu regionalnu kampanju kojom smo krajnjim potrošačima hteli da predstavimo novu uslugu virtuelnog isprobavanja boje za kosu na našim Garnier sajtovima. Sama činjenica da je alat dobar, da svako na lak način može da proveri kako mu stoji određena nijansa boje za kosu (što pomaže kod ispravnog odabira), omogućila je i da influenseri naprave veoma zanimljiv sadržaj za svoje kanale na društvenim mrežama. Ova kampanja uspešan je primer saradnje gde se ujedno i influenserima olakšava pravljenje sadržaja, a samom krajnjem potrošaču prenosi zanimljiva poruka.
Kako se potrošači više okreću novim platformama i kako razvijaju drugačije navike kupovine, tako i mi menjamo svoje načine rada i prilagođavamo se novoj realnosti. Naše kampanje danas je nemoguće zamisliti bez aktivacija sa influenserima na Instagramu i TikToku, ili e-commerce aktivacija kod naših najvećih retailera, što samo pre par godina nije bio slučaj. U ovoj industriji, a i u većini FMCG, razumevanje svojih potrošača i agilnost u promeni ustaljenih načina rada ključna je da se ostane relevantan.
Za Marketing mreža magazin tekst napisao:
Vladimir Milojević, Marketing Director Hair Care, L’Oreal Adria-Balkan
*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.