Marketing mreža, u proteklih nekoliko meseci, sprovela je temeljnu i dubinsku analizu agencija koje posluju u Srbiji u oblasti tržišnih komunikacija, pod nazivom Agency Report. Prvi rezultati drugog talasa istraživanja objavljeni su danas, a odnose se na poslovanje agencija za usluge klipinga i analizu medija u 2020. godini.
Novosadska agencija Ninamedia Kliping, godinama, ubedljivo čuva prvo mesto na rang listi po svim kriterijumima analize. Ova agencija, u 2020. godini, zabeležila je povećanje poslovnog prihoda od 12,42%, odnosno 35,7 miliona dinara više nego u 2019. Kada je u pitanju neto dobit, ova agencija zabeležila je gubitak od 23,14% u odnosu na prethodnu godinu. Tim Ninamedia agencije ostao je isti u 2020.
Druga na rang listi po poslovnom prihodu i treća po neto dobiti nalazi se agencija Kliping. Ova agencija posluje u okviru Newton Media Grupe, koja ima predstavništva u pet država regiona. Kliping je zabeležio povećanje poslovnog prihoda za 7,79%, dok je neto dobiti opala za 27,28%. Broj zaposlenih uvećan je za 36,84%.
Na trećem mestu po poslovnom prihodu, i na drugom po neto dobiti, nalazi se Real Time Clipping. Ova agencija, jedina u grupaciji, zabeležila je pad poslovnog prihoda u 2020. od 15,64%, ali i blagi rast neto dobiti za 0,50% i rast broja zaposlenih za 28,57%.
Kao zasebno pravno lice u okviru agencije Represent Communications, u aprilu 2018. godine osnovan je Digital Element, agencija specijalizovana za praćenje, prikupljanje i analizu online medija. Ova agencija zabeležila je najveći rast prihoda u grupaciji kliping agencija 61,43%, kao broja zaposlenih od 60%, ali pad neto dobiti za 56,61%.
Agencije za usluge klipinga i analize medija najmanja su grupacija agencija sa svega 4 pravna lica koja primarno posluju u ovoj oblasti. Ukupan poslovni prihod agencija za usluge klipinga i analize medija u 2020. porastao je za 9,13%, dok je neto dobit opala za 14,17%. Broj zaposlenih u agencijama za usluge klipinga veći je za 10,61%, a u 2020. iznosio je 142. Najviše novih kolega zaposlila je agencija Kliping (7).
Cela grupacija kliping agencija beleži pad neto dobiti u 2020. godini, sem agencije Real Time Clipping koja je zabeležila blagi rast po ovom kriterijumu. Rast odnosno pad poslovanja prve agencije sa rang liste i dalje se reflektuje na ukupne poslovne rezultate cele grupacije agencija za usluge klipinga i analize medija. S druge strane, s obzirom na poslovne prihode cele grupacije, moglo bi se reći da kliping agencije nisu bile najugroženije tokom COVID-19 krize i zatvaranja budžeta.
Uporedne rang liste sa finansijskim rezultatima za ovu grupaciju agencija možete pogledati na sajtu http://adwork.network/agency-report
Napomena: Za analizu su korišćeni javno dostupni podaci pravnih lica, a koji su objavljeni na sajtu Agencije za privredne registre Republike Srbije.