Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Rast je izvestan, samo je pitanje ko će uspeti da ga monetizuje!

Endre Somogyi, direktor IAB Mađarska, koji istovremeno rukovodi i mađarskim Digital Audience Measurement JIC-om, svoju profesionalnu praksu fokusirao je na doprinos promociji, zaštiti i razvoju tržišta interaktivnog oglašavanja u CEE regionu. Somogyi za Marketing mrežu govori o digitalnim tržištima regiona, a posebno Mađarske i Srbije.

Koji je trenutni status digitalnog tržišta Mađarske? Koji trendovi preovladavaju?

Mađarsko tržište spada među razvijenija tržišta u CEE regiji. U proteklih nekoliko godina zadržalo je dvocifreni rast, čime je internet postao drugi po redu oglasni medij, iza televizije u 2013. godini. Moj utisak je da celokupni digitalni ekosistem postaje obrazovaniji tj. da pokazuje više poznavanja kada je u pitanju adekvatna upotreba naprednih oglasnih formata, alata i metričkih parametara, pa se više koriste prednosti digitalnog oglašavanja, a time je efikasnost od oglašavanja sve više i više primetna. S druge strane, za veći deo rasta tržišta zaslužne su međunarodne kompanije koje ne ulažu u lokalno tržište u onoj meri koliko to čine ‘lokalni’ mediji.

Da li može da se kaže da je IAB Hungary promenio tržište digitalnog oglašavanja u Mađarskoj i na koji način?
Da, apsolutno. Glavni cilj Mađarskog IAB-a jeste da obezbedi platformu za igrače na lokalnom terenu i omogući dijalog između predstavnika domaće digitalne industrije. Imali smo veoma veliki broj sastanaka u okviru mnogih digitalnih disciplina na kojima su zainteresovane strane mogle da razmene ideje, reše eventualne nesuglasice, daju nove ideje, rešenja i smernice. Dali smo predloge za video, mobilne i display oglasne standarde koji se sada, kao referenca, uveliko koriste na nivou cele industrije. Uključeni smo u pitanja politike na nivou EU, kao i na lokalnom nivou i redovno obaveštavamo članove o svim izazovima i promenama koje mogu da očekuju, bilo da je u pitanju onlajn bihejvioralno oglašavanje (OBA) ili zaštita podataka (Data Protection). Obezbeđujemo i godišnje podatke o potrošnji na digitalno oglašavanje koji su dobra refrentna tačka za učesnike na tržištu, koja im dokazuje da je digitalno oglašavanje prisutno i da je značajnog obima.
Pored edukativnih kurseva, veoma smo ponosni na naš IAB Advertisers’ Club u okviru kojeg pozivamo na dijalog kompetentne kolege sa klijentske strane (klub je ekskluzivan, dakle – samo za oglašivače i goste prezentere) u kojem oni mogu da diskutuju na teme iz digitalne industrije – od vizije buduće saradnje sa agencijama, pa sve do e-trgovine, a mi smo u mogućnosti da im ponudimo eksperte koji su tu da otklone sve nedoumice u vezi sa temama iz digitalnog oglašavanja.

Koji je do sada bio najveći izazov vašeg tržišta?
Izazov je pronaći prave ljude koji imaju mogućnost i resurse da aktivno rade na dugoročnim interesima industrije. To nije vezano isključivo za IAB, nego i na planu digitalnog merenja posete sajtova (JIC) koji predstavlja izazov za sebe.

Ako bismo, kao tržište, mogli da naučimo nešto iz vašeg iskustva, šta biste savetovali digitalnim agencijama, oglašivačima i izdavačima u Srbiji?

Budite aktivni u okviru vašeg lokalnog IAB-a, držite otvoren dijalog u okviru industrije i identifikujte kratkoročne i dugoročne ciljeve za srpsko tržište, zatim izgradite održiv model koji obuhvata oglasne modele/alate/metriku koja je najefikasnija za oglašivače i potrošače, pomozite da kvalitetan sadržaj dođe do izražaja i fokusirajte se na aktuelni momentum video i mobilnog oglašavanja, kao i programmatic model zakupa oglasnog prostora. Veoma mi je drago što ću imati priliku ove godine da učestvujem na Digital Day-u i kao učesnik u panelu razmenim iskustva sa kolegama iz CEE regiona.

Koja su vaša predviđanja za budući razvoj Mađarskog i regionalnog digitalnog tržišta?
Većina ekonomskih projekcija ukazuje na rast tržišta u predstojećem periodu za ceo region. Verujemo da će ovo pomoći celoj advertajzing industriji, a udeo u potrošnji na digitalno oglašavanje pratiće navike potrošača kada je u pitanju konzumacija medija. Dakle, u svakom slučaju očekujem rast i ubuduće. Jedino pitanje je ko će uspeti da monetizuje taj rast.

Autor: Željka Miletić

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!