today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Psihologija dizajna: Za kreiranje promena usredsredite se na ponašanje

Kažu da je „lepota u očima posmatrača“. Ako bi to bilo potpuno istina, dizajneri bi imali izuzetno težak zadatak, jer bi sa svojim proizvodima, bez obzira na praćenje trendova, uvek gađali na slepo. I iako dizajn u industriji komunikacije nije egzaktna nauka, razumevanje ljudske psihologije je za dizajnera moćan alat.

Pomoću znanja iz psihologije i bihejviorizma dizajner može postići da se njegovi proizvodi obraćaju pravim ljudima i da postignu željeni efekat, a istovremeno da ponašanje korisnika čak usmeravaju na postavljeni cilj – prodaju proizvoda odn. usluge.

Transformacijom šema ponašanja, koju možemo postići već malim promenama u navikama, danas se produbljeno bave i najbolji svetski dizajneri. Pravilan i promišljen dizajn naime može da utiče na promene ponašanja pojedinca kako u klasičnom, tako i u internet dizajnu. Pravila i zapovesti postoje u pogledu izbora boja, tipografije, pozicioniranja, naglašavanja, koncepta teksta, načina dodavanja proizvoda u korpu i sl. Kad se potrošač sretne sa određenom robnom markom, ona ima tačno 90 sekundi vremena da ga privuče ili da ga ne privuče. I u čak 62 do 90 posto slučajeva se prvi utisak formira upravo na osnovu boje. O psihologiji boja postoje hiljade teorija, a jedna od zanimljivijih je svakako teorija kečapa i senfa, koja garantuje da kombinacija crvene (boja koja podstiče oduševljenje i pažnju) i žute (optimizam) robnu marku čini ukusnom i podstiče apetit. Ako pogledam primer preduzeća McDonald’s, tu teoriju bi lako podržali.

U važnost objedinjavanja psiholoških nauka i dizajna uverena je i psiholog, savetnica na području ponašanja i osnivač preduzeća BehaviourStudio Loren Keli (Lauren Kelly). Keli robnim markama, kao što su Microsoft, Britanska i Estonska vlada, Coop Digital, Everywoman, Kinetic London, MIT, Union College i Contentful pomaže da dizajniraju projektne grupe za poboljšanje korisničkog iskustva i rešavanje izazova na području šema ponašanja i pomaže im da pronađu put do stvaranja efikasnijih proizvoda. Loren će biti jedan od govornika na ovogodišnjoj konferenciji SEMPL koja će se održati 28. i 29. novembra u Portorožu. Predstaviće alat BehaviourKit, pomoću kog destiluju najnovije teorije dizajna, ekonomiju ponašanja i psihologiju potrošača i otkriće iznenađujuće rezultate koje donose njihove metode.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!