U digitalnom svetu novine su svakodnevne i menjaju nacin na koji koristimo internet. Činilo se da će se (Google) pretraživanje uvek svoditi na unošenje par ključnih, ali pojava glasovne pretrage I virtualnih asistenata polako menja navike korisnika.
Kada je Google 2011. godine predstavio glasovnu opciju pretraživanja, ona je više bila shvaćena kao novost, ali ne I funkcija koja bi bila korišćena. Činilo se komplikovano jer je bilo potrebno okrenuti određen broj telefona i nije delovalo da se bitno razlikuje od klasične Google pretrage. Nedostajala je glavna prednost glasovne pretrage koju poznajemo danas – korišćenje samo glasa.
Ključne reči su zamenjene pitanjima
Virtuelni asistenti za mobilne uređaje koje su uporedo razvijali Google I Apple, kao i pojava pametnih zvučnika kao što su Amazonov Alexa i Google Home, pokrenula je dalji razvoj glasovne pretrage. “Alexa”, “Ok Google” I “Hey Siri” I postavaljanje pitanje je donelu ključnu promenu kojoj danas teži pretraga glasom – korišćenje svakodevnog govora. Lakoća korišćenja u pokretu I prepoznavanje dužih fraza je ono što donosi popularnost glasovnoj pretrazi. Prema Google-u, 27% globalne populacije koristi glasovno pretraživanje na mobilnom uređaju, dok druga istraživanja prikazuju da je 60% korisnika pametnih telefona probalo je glasovnu pretragu barem jednom u poslednjih 6 meseci. Procenjuje se da će do kraja 2020. polovina pretrage putem mobilnih telefona biti zasnovano na glasovnoj pretrazi, a da će do 2024. godine globalno tržište pametnih zvučnika zasnovanog na glasu vredeti 30 milijardi dolara.
10 stvari koje je potrebno da znate o glasovnoj pretrazi
Ključan saveznik za SEO
Poboljšanja tehnologije prepoznavanja govora istakla su pretragu glasa na prvom mestu pretraživačkog marketinga. Umesto fokusa na šta ljudi pišu I koje ključne reči koriste prilikom pretrage, biće potrebno prepoznati kakva pitanja postavljaju I koje rečenice koriste. Nove navike donose promene u digitalnom marketingu i traže prilagođavanje. Prilikom kreiranja sadržaja biće potrebno uključiti pitanje u duhu prirodnog govora, a ujedno i dati odgovor. U budućnosti, promena sa ključne reči na pitanje može da donese promenu I na način oglašavanja na internetu i pisanja sadržaja za oglase: prema istraživanjima, procenjuje se da će kupovina zasnovana na glasu vrediti 40 milijardi dolara 2022. godine.
Izvor: Kliping Beograd