Prva Apple reklama emitovana je 1984. za vreme Superboul takmičenja i dobila je ovacije publike. Ipak, priča o reklami mnogo je zanimljivija od njenog uspeha.
Stiv Džobs je u proleće 1983. godine bio na svojoj prekretnici – ili će postati svetski priznat inovator ili običan IT čudak, koji je pokušao da stvori malo računarske magije. Osamdesetih godina prošlog veka američka kompanija IBM bila je dominantna računarska sila, a Stiv Džobs je smatrao da će budućnost čovečanstva biti siva i grozna, ukoliko se IBM-u neko ne usprotivi. Bio im je potreban novi junak, nova filozofija, koja će se, ne samo usprotiviti IBM-u, nego i korisnicima ponuditi izbor i bolje uređaje.
Bio im je potreban Apple i njegov Macintosh! Stiv Džobs je bio perfekcionista i ništa nije prepuštao slučaju. Znao je da na IBM mora da „udari svim silama“. Za reklamni spot od 30 sekundi angažovao je Ridlija Skota, reditelja koji je u to vreme bio na dobrom glasu zahvaljujući uspehu filma „Blade Runner“. Budžet reklame bio je za to vreme magičnih 750.000 dolara, a snimljena je u Londonu. Statisti su bili pravi skinhedi, koji su po scenariju omamljeni gledali u Velikog Brata sa ekrana, koji im je govorio da će na kraju, ipak pobediti. Veliki Brat je, zapravo IBM, a masu koja ide ka njemu i gleda u njega činili su isti oni ljudi, kojima se ne piše dobro.
Promena je u reklami stigla u vidu atletičarke, koja vitla ogromnim maljem (inače bacačica diska) i na kraju razbija video bim na kojem se emituju poruke Velikog Brata. U priču je ubačena i rečenica iz romana „1984“, koji je 1949. napisao Dordž Orvel. Kompletna ideja reklame bila je, naravno, Džobsova.
Kada je snimljena u produkciji marketinške agencije Chiat/Day, reklama, onako mračna i nesputana, zgrozila je članove upravnog odbora Apple kompanije, koji su odlučili da je ne emituju. Ipak, Stiv Džobs je, uz nesebičnu pomoć Voza, uspeo da plati emitovanje i da je prikaže tokom treće četvrtine Superboul takmičenja, nakon jednog od tačdauna neprikosnovenih Rajdersa.
Publika na stadionu oduševljeno je aplaudirala nakon prikazivanja reklame na stadionskom video zidu, a u direktnom prenosu ju je gledalo blizu 100 miliona ljudi. Vest o reklami prenelo je odmah preko 50 lokalnih TV stanica i sve tri nacionalne TV mreže i o njoj se danima pričalo u radio i TV emisijama.
Džobsova reklama je kasnije proglašena najboljom reklamom ikada snimljenom u izboru nekih od najznačajnijih svetskih reklamnih agencija.
Izvor: Mondo