Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Promene medijskog sistema razočaravajuće

Mediji u postkomunističkim zemljama, te i u Srbiji, ekonomski i politički su zarobljeni, a promene medijskog sistema su razočaravajuće, izjavila je u petak Jovanka Matić, konsultantkinja u Institutu za društvene nauke. Matić je tokom predstavljanja ANEM-ovog pravnog monitoringa medijske scene u Srbiji navela da je nestala kvalitetna štampa, da je sve više tabloidnog karaktera i komercijalizovana.
“Državne monopole u Srbiji zamenili su faktički monopoli stranih korporacija ili domaćih tajkuna. Izbori regulatornih tela i upravljačkih tela javnih servisa ostvaruju se uz politički uticaj, novinari su predmet čestih pretnji, napada, pa i ubistva”, rekla je Matić. Navela je da od 2000. godine vladajuće garniture u Srbiji nisu u izbornim kapmanjama pominjale reformu medijskog sistema kao jedan od političkih prioriteta, te tako ni u izborima 2012. godine, a ni od bilo koje vlasti u narednim godinama ne treba očekivati drugačije ponašanje.
Advokat Slobodan Kremenjak rekao je da se tokom ovogodišnjih izbora sve svelo ne na nadzor samih izbora, nego na nadzor medija – kako prate izbore, jer političari veruju da se izbori dobijaju i gube u medijima.
Veliku zbrku tokom izbora izazvali su zahtevi stranaka da se objavljuju predizborni oglasi, odnosno negativna kampanja koja je, kako je naveo, bila za diskreditaciju drugih lista i kandidata. “Marketinške agencije stranaka su se utrkivale u proizvodnji takvih oglasnih poruka, a mediji su dovođeni u situaciju da je sva odgovornost za emitovanje bila isključivo na njima”, kazao je Kremenjak.
On je ocenio da su fazu pre raspisivanja izbora karakterisali svojevrsno obeležavanje teritorije i demonstracija moći, posebno na lokalnom nivou gde su sprečavali novinare da izveštavaju sa konferencija i drugih skupova. Govoreći o Medijskoj strategiji donetoj pre devet meseci, advokat Kruna Savović je ocenila da je to “mrtvo slovo na papiru” čemu je verovatno doprinelo raspisivanje izbora, ali to ne sme biti opravdanje. Ona je rekla da nije ništa urađeno za uspostavljanje kontrole državne pomoći medijima, posebno onima u javnom vlasništvu.
Direktor ANEM-a Saša Mirković je podsetio da su novinske agencije Fonet i Beta obratile antimonopolskoj komisiji da ispita svaku državnu pomoć dodeljenju novinskoj agenciji Tanjug u protekle dve godine, odnosno da se utvrdi li je to bilo u skladu sa Zakonom o kontroli državne pomoći.

Izvor: e-Novine

Foto: Svetska komunalna baština

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!