Proces transformacije je već započet na gotovo svim nivoima!

Marketing mreža pokrenula je seriju novogodišnjih intervjua sa direktorima i liderima u agencijama u Srbiji. Tim povodom razgovali smo sa Uglješom Vrcelj, osnivačem agencije SuperDot.

Kako biste ocenili poslovnu 2017. godinu? Možemo li reći da je godina za nama bila uspešna godina za celu industriju?
Kada se posmatra lokalno, poslovna 2017. godina za nas nije bila posebno uspešna, jer smo mi relativno mala agencija koja je u mnogome zavisila od domaćeg tražišta. Zato smo mi ovu godinu iskoristili za proboj na druga, inostrana tržišta. Započeli smo saradnju sa nekoliko stranih, odnosno internacionalnih klijenata za koje smo realizovali više projekata na tržištima Velike Britanije, Francuske, Gruzije, Bugarske i Rumunije. Shodno tome, naš fokus je, posebno u drugoj polovini godine, bio usmeren ka poslovima koji su imali vrlo malo ili nimalo dodira sa domaćom industrijom, te nam je teško da ocenimo koliko je 2017. godina bila uspešna za celu industriju.

Već dugo se govori o transformaciji industrije, ne samo u Srbiji nego i na regionalnom i globalnom nivou. Da li će, po Vašem mišljenju, transformacija biti ključna reč u 2018.? Ko, šta u kom smeru treba da se transformiše u narednoj godini kako bi 2018. bila uspešnija poslovna godina?
Transformacija industrije je svakako jedan od važnih aspekata koji će verovatno obeležiti narednu godinu, ali ne mislimo da će biti dominantan. Proces transformacije je zapravo već započet kroz sveprisutnu “ekspertizaciju” na gotovo svim nivoima, u kojoj su procesi, sa jedne strane, usitnjeni do najsitnijih detalja, dok sa druge, svako ko se bavi ovim poslom, neprestano mora da ima u vidu i širu sliku i da poznaje sve gorepomenute procese, kako bi bio konkurentan i uspešan.

Šta će, po Vašem mišljenju, biti ključni poslovni izazovi u 2018. godini?
Naš ključni poslovni izazov u 2018. godini će biti etabliranje SuperDota na stranim tržištima na koje smo već izašli, stabilizacija poslovanja, ali i pronalaženje novih inostranih klijenata kojima možemo da ponudimo kvalitetne usluge po veoma konkurentnim uslovima.

Navedite nam jednu domaću kampanju koja je po Vašem mišljenju obeležila godinu za nama i zašto?
Imajući u vidu da je naša pažnja tokom ove godine bila izuzetno malo usmerena ka domaćem tržištu, nije lako odgovoriti na ovo pitanje i ponuditi valjanu, profesionalnu argumentaciju. Ali, ako ipak moramo nekoga da izdvojimo, onda je to VIP i njihova NEO kampanja, koja je bila vrlo upečatljiva i skretala je pažnju kroz gotovo sve komunikacione kanale, i online i offline.

U kom pravcu će se, po Vašem mišljenju, kretati tržište komunikacija u 2018.? Koje trendove možemo da očekujemo?
Postoji nekoliko važnih stvari za koje se nadamo da će se desiti u 2018. godini. Pre svega, očekujemo “spuštanje” određenih tehnologija na operativni nivo, sve do krajnjeg korisnika. Tu najpre mislimo na AR (augmented reality) čiji je proboj u našu industriju izvestan i koji će u mnogome promeniti način na koji danas brendovi komuniciraju sa svojim korisnicima. Njihovo iskustvo je već postalo imperativ, a na nama je da brzo učimo i usvajamo tehnologije koje mogu da odgovore na izazove veoma bliske budućnosti.

Šta biste poželeli kolegama iz struke za 2018. godinu (u samo jednoj reči)?
Sreću.

Intervju pripremila: Ivana Parčetić Mitić


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari