Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Procena vrednosti influencers marketinga za 2021. je 13,8 milijardi US dolara

REGION – Influencers marketing se, usko povezan sa društvenim mrežama, etablirao kao vrlo vredan komunikacijski alat i taj je trend već neko vreme na vrhuncu. Od 2016. godine, kada mu je vrednost iznosila 1,7 milijardi američkih dolara, u 2020. je narasla na 9,7 milijardi, a za 2021. godinu se procenjuje da će se taj iznos popeti na 13,8 milijardi (izvor: Statista, 2021.). Zanimljivo je kako se influencers marketing s jedne strane menja sa novim komunikacijskim platformama i novim mogućnostima u kreiranju sadržaja, ali i kako, s druge strane, upravo influenceri „donose“ te trendove i omogućuju im pravi procvat.

U fokusu su social commerce i aktivizam
Dobar primer za to je social commerce, jer su društvene mreže postale, od prozora u svet i mesta za inspiraciju, mesto na kojem sve više ostvarujemo kupovinu, u čemu ključnu ulogu neretko imaju upravo influenceri, odnosno njihove preporuke i sposobnost da proizvode i usluge predstave na kreativan i zanimljiv način i time nam privuku pažnju.

Influenceri danas sve glasnije progovaraju i o nekim osetljivim i globalno važnim pitanjima. Pandemija koronavirusa sve nas je osvestila o prioritetima, primarno zdravlju, ali smo se kao društvo počeli suočavati i s pretnjama koje su u domeni zaštite okoline. Influenceri su svesni kako uticaj znači i odgovornost, stoga je sve više dobrih primera edukacije, kao i primera kako usvojiti “zelenije” navike. Pojavljuje se svojevrsni aktivizam na društvenim mrežama, a osim pitanja zaštite okoline, u fokusu su i ljudska prava te borba za jednakost, odnosno protiv različitih oblika diskriminacije.

Ko se snašao u pandemiji?
Društvene mreže su osnova influencers marketinga i ono preko čega su influenceri stvorili uticaj. Bez njih, njihov glas teško bi mogao dopreti do toliko ljudi. Ne samo da su im društvene mreže omogućile prostor za kreativno izražavanje i plasiranje sadržaja, već i za dvosmernu komunikaciju, a istinski uticaj počiva na tome da influencere publika aktivno sluša i sledi. Verujem da će usko s trendovima u tom segmentu biti povezani i trendovi u influencers marketingu, pogotovo u smislu formata sadržaja i novih platformi. Primerice, TikTok je pravi game changer koji predstavlja oazu zabavnog sadržaja i postavlja trendove koje slede drugi igrači, primerice Instagram sa opcijom Reels.

„Pravila igre“ se stalno menjaju i izazovno je ostati veran sebi, a uvek iznova prihvaćati nove trendove i ostati relevantan. Osim toga, živimo u sve kompleksnijem okruženju gde je sve teže pronaći ravnotežu u temama kojim se influenceri bave. Mnogi od njih nisu se snašli u pandemiji i preterano zabavan sadržaj i/ili jednostavno ignorisanje stvarnosti nije naišlo na odobravanje. Jedna od tema koja će u budućnosti sasvim sigurno više zahvatiti i društvene mreže i influencere je mentalno zdravlje i na koji način sadržaj koji primarno mladi ljudi vide online oblikuje njihove stavove i ponašanje.

Kampanje koje su privukle pažnju
Kao odličan primer influencer kampanje izdvojila bih automobilski brand Toyotu koji je promovisao vozilo idealno za offroad putovanja i avanture, a u kojoj je glavna zvezda bio omiljeni dogfluencer Loki, pas kojega na Instagramu prati skoro dva miliona korisnika koji uživaju u fotografijama prirodnih lepota i dogodovština s mnogobrojnih izleta Lokija i njegovog vlasnika. U ovom su se primeru odlično poklopile poruke koje je brand hteo plasirati s vrednostima i stilom života Lokija i njegova vlasnika te interesima njihovih pratilaca. Dobar primer je i saradnja Svetske zdravstvene organizacije, Instagrama i profila @dudewithsign koji je na sebi svojstven i zabavan način adresirao dezinformacije o koronavirusu u jeku pandemije prošle godine i pozvao više od sedam milijona pratilaca na odgovorno ponašanje.

Izvor: Dialog komunikacije

Autor teksta: Nataše Blagojević, savetnica za uvide i planiranje, Dialog komunikacije

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!