today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Procena vrednosti influencers marketinga za 2021. je 13,8 milijardi US dolara

REGION – Influencers marketing se, usko povezan sa društvenim mrežama, etablirao kao vrlo vredan komunikacijski alat i taj je trend već neko vreme na vrhuncu. Od 2016. godine, kada mu je vrednost iznosila 1,7 milijardi američkih dolara, u 2020. je narasla na 9,7 milijardi, a za 2021. godinu se procenjuje da će se taj iznos popeti na 13,8 milijardi (izvor: Statista, 2021.). Zanimljivo je kako se influencers marketing s jedne strane menja sa novim komunikacijskim platformama i novim mogućnostima u kreiranju sadržaja, ali i kako, s druge strane, upravo influenceri „donose“ te trendove i omogućuju im pravi procvat.

U fokusu su social commerce i aktivizam
Dobar primer za to je social commerce, jer su društvene mreže postale, od prozora u svet i mesta za inspiraciju, mesto na kojem sve više ostvarujemo kupovinu, u čemu ključnu ulogu neretko imaju upravo influenceri, odnosno njihove preporuke i sposobnost da proizvode i usluge predstave na kreativan i zanimljiv način i time nam privuku pažnju.

Influenceri danas sve glasnije progovaraju i o nekim osetljivim i globalno važnim pitanjima. Pandemija koronavirusa sve nas je osvestila o prioritetima, primarno zdravlju, ali smo se kao društvo počeli suočavati i s pretnjama koje su u domeni zaštite okoline. Influenceri su svesni kako uticaj znači i odgovornost, stoga je sve više dobrih primera edukacije, kao i primera kako usvojiti “zelenije” navike. Pojavljuje se svojevrsni aktivizam na društvenim mrežama, a osim pitanja zaštite okoline, u fokusu su i ljudska prava te borba za jednakost, odnosno protiv različitih oblika diskriminacije.

Ko se snašao u pandemiji?
Društvene mreže su osnova influencers marketinga i ono preko čega su influenceri stvorili uticaj. Bez njih, njihov glas teško bi mogao dopreti do toliko ljudi. Ne samo da su im društvene mreže omogućile prostor za kreativno izražavanje i plasiranje sadržaja, već i za dvosmernu komunikaciju, a istinski uticaj počiva na tome da influencere publika aktivno sluša i sledi. Verujem da će usko s trendovima u tom segmentu biti povezani i trendovi u influencers marketingu, pogotovo u smislu formata sadržaja i novih platformi. Primerice, TikTok je pravi game changer koji predstavlja oazu zabavnog sadržaja i postavlja trendove koje slede drugi igrači, primerice Instagram sa opcijom Reels.

„Pravila igre“ se stalno menjaju i izazovno je ostati veran sebi, a uvek iznova prihvaćati nove trendove i ostati relevantan. Osim toga, živimo u sve kompleksnijem okruženju gde je sve teže pronaći ravnotežu u temama kojim se influenceri bave. Mnogi od njih nisu se snašli u pandemiji i preterano zabavan sadržaj i/ili jednostavno ignorisanje stvarnosti nije naišlo na odobravanje. Jedna od tema koja će u budućnosti sasvim sigurno više zahvatiti i društvene mreže i influencere je mentalno zdravlje i na koji način sadržaj koji primarno mladi ljudi vide online oblikuje njihove stavove i ponašanje.

Kampanje koje su privukle pažnju
Kao odličan primer influencer kampanje izdvojila bih automobilski brand Toyotu koji je promovisao vozilo idealno za offroad putovanja i avanture, a u kojoj je glavna zvezda bio omiljeni dogfluencer Loki, pas kojega na Instagramu prati skoro dva miliona korisnika koji uživaju u fotografijama prirodnih lepota i dogodovština s mnogobrojnih izleta Lokija i njegovog vlasnika. U ovom su se primeru odlično poklopile poruke koje je brand hteo plasirati s vrednostima i stilom života Lokija i njegova vlasnika te interesima njihovih pratilaca. Dobar primer je i saradnja Svetske zdravstvene organizacije, Instagrama i profila @dudewithsign koji je na sebi svojstven i zabavan način adresirao dezinformacije o koronavirusu u jeku pandemije prošle godine i pozvao više od sedam milijona pratilaca na odgovorno ponašanje.

Izvor: Dialog komunikacije

Autor teksta: Nataše Blagojević, savetnica za uvide i planiranje, Dialog komunikacije

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!