Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Priručnik za klijente – za bolje razumevanje društvenih mreža

(Odgovornim) Accountima je, između ostalog, posao da i van radnog vremena i / ili vikendom provere reklamu koja je u toku za određenu kampanju i klijenta.

S tim u vezi, imali smo nekoliko situacija, koje sada prepričavamo kao anegdote, gde su osobe koji se time ne bave, a imali su prilike da vide kako izgleda jedan account nalog za plaćanje reklama, bile u neverici, smatrajući da jedan digital manager „nije samo da čačka nešto na internetu, on je i haker“.

Account nalog za plaćanje reklama je potreban svima koji se bave ovim poslom, ali i klijentima kojima je u interesu da se oglašavaju putem online kanala kako bi došli do što većeg broja ljudi i kako bi im poslovanje bilo uspešno u svim segmentima.

Zato je ovaj tekst posvećen klijentima.
Kako ne bismo dolazili u situaciju da nekome nije jasno šta to mora da plati za „malo surfovanja po internetu“, da obrazložimo:

Vreme provedeno na internetu je izgubljeno vreme: Slažem se. Ali to važi samo za one koji umesto skrolovanja po ekranu, mogu da urade XY korisnijih stvari, za sebe, za druge, za društvo.

Vreme provedeno na internetu je dobro iskorišćeno vreme: Ljudima kojima je to posao (da, postoje ljudi kojima su zaposleni da bi provodili vreme skrolujući po ekranu, da, plaćeni su za to i ne, nije baš „ma to ti je laganica“ kao što mnogi misle) i znaju način funkionisanja online marketinga, ali se bore sa brojnim predrasudama i pokušavaju da pronađu najbolji način da objasne klijentima šta oni to tačno rade i edukuju ih šta će to njima doneti.

Klijent, bez obzira na to da li je kompanija od 250 zaposlenih ili porodična manufaktura, želi apsolutno isto – povećanje vidljivosti i povećanje profita.

Krenimo obrnutnim redosledom.
Da bi kompanija povećala profit, koji je krajnji cilj poslovanja, trebalo bi da poseduje kvalitetan proizvod ili kvalitetnu uslugu. Ukoliko kompanija poseduje kvalitetan proizvod ili kvalitetnu uslugu, neophodno je da ima i ljude (zaposlene) koji će to znati da ponude, prodaju, preporuče. Isto tako je potrebno da znaju i kome. Dolazimo do zaključka da ako znaju šta imaju i kome, onda im samo treba način da to realizuju. Temeljno i kvalitetno realizuju.

Kako izabrati (pravu) agenciju?
Klijent je pozvao NN agenciju zbog dobrog glasa koji je prati (brojnih nagrada, zvučnih klijenata) ili zato što mu sestra od zaovine tetke radi kao knjigovođa u toj istoj agenciji…

Ok, šta dalje?
Postoje ljudi koji će utrošiti svoje vreme, znanje, energiju, raspoloživa sredstva i lične kontakte da TOM klijentu ponude najbolji način predstavljanja u javnosti (online zajednici) koji će doneti željene rezultate – takozvanu strategiju. Nažalost, strategija je često nepravedno ignorisana.

Svakodnevna borba za očuvanje i odbranu sopstvene profesije i egzistencijalnog radnog mesta je, ponekad se čini, Don Kihotska borba sa vetrenjačama. Upravo zbog toga, kako bi i jedna i druga strana bila zadovoljna ishodima, potrebno je približiti način poslovanja ljudima koji su nas angažovali. Osmislili smo „priručnik“ namenjen, pre svega, kompanijama koje žele da započnu saradnju sa agencijom.
Takođe je korisno i za one koji već sarađuju sa agencijom, ali ih je dobro podsetiti.

Nastup na online kanalima komunikacije nije računarska mehanika i astrodinamika nego matematika. Prosta matematika. Računicom se dolazi do zaključka da se sve svodi na znanje o društevnim mrežama, kreativnosti i disciplini. Osnovno znanje o društvenim mrežama ne možemo nikome da podrazumevamo, iako smo u 21. veku, ali ko smo mi da sudimo… Samo što bez toga ne možete ništa. Apsolutno ništa!

Šta menadžer za online komunikacije treba da poseduje?

– Znanje

Komunikacija na internetu nije “moj komšija sa trećeg tako malo vodi Fejsbuk.” Ako imate takvu percepciju, to je zbog onih menadžera koji loše rade svoj posao.

Potrebna je nadogradnja znanja o društvenim mrežama koja nastaje svakodnevnim praćenjem trendova u toj industriji i lično prisustvo na svim online kanalima iz ugla običnog korisnika.

– Pismenost

– Razvijenu kulturu komunikacije

– Kreativnost

Svoju kreativnost nadograđujete putovanjima, upoznavanjem sa drugačijim profilima ljudi, čitanjem, osluškivanjem svega i svih oko sebe.

– Disciplinu

Nisu inostrani tekstovi na portalima i blogovi ništa smisleniji od onih sa naših područja, samo jednostavno – imaju disciplinu i predanost u onome što rade.

Suma sumarum: Dobra internet konekcija, mnogo znanja o društvenim mrežama, kreativnost, upućenost u trendove / dešavanja i disciplina je prosta matematička jednačina.

(Ako ne verujete, pogledajte – 1+1+1+1+1=5).*

Izor: New Moment New Ideas Company
Autor teksta: Zorana Radivojević

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

1 KOMENTAR

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!