Pripada li digitalu deo TV budžeta?

U prošlom periodu, digitalna marketing industrija borila se s video razvojem i njegovim mogućnostima za doseg do gledalaca. Kupovina video oglasa do sada bila je većinom offline posao, ali od sada agencije i klijenti razmišljaju i o webu.
Prvi razlog je povećanje online aktivnosti, a drugi, bar na razvijenim tržištima, mnoge su mogućnosti za pregled TV sadržaja na mobilnim uređajima. I dolazimo do zaključka da će sve ovo će promeniti media landscape. Činjenica je da su potrošači postali zavisni o internet medijima i mobilnim uređajima, kao i da se rodio oglašivački interes da prigrli ovu priliku.
Da li ste čuli za ovogodišnje IAB pobedničke kompanije na polju kreativnosti: Filmstrip, Ad Control Bar, Time Sync, Extender, and Full Screen? Svi su dobili nagradu za kreativnost u oglašavanju na polju interaktivnih video oglasa. IAB je objavio da digitalni video oglasi povećavaju brand awareness za 50 odsto i da podstiču prihvatljivost poruke za više od 30 odsto u odnosu na neinteraktivne video formate.
Koliko su bitni video oglasi pokazao je nedavno i eMarketerov izveštaj koji kaže da je potrošnja u SAD skočila za 44 odsto u 2013. na 4,18 milijarde dolara. Za 2014. se očekuje da će doseći 5,89 milijarde dolara, te da će brojevi nastaviti rasti. Do 2018. investicije u video oglašavanju će nadmašiti 12 milijardi dolara.
Jasno je da se digitalne kompanije bore da privuku TV budžete. Ranije ovog meseca Facebook je oficijalno lansirao Premium Video oglase, potez koji će omogućiti oglašivačima da dosegnu publiku 15 sekundnim videom. Jasna poruka Facebooka je da žele uzeti nešto od TV budžeta. Štaviše, Facebook je objavio da će oglasi biti prodavani na sličan način kao i na TV-u, koristeći Bruto Rating Poene da bi dosegli specifične ciljne grupe. Špekuliše se da će oglasi donositi od 1 do 2,5 miliona dolara dnevno. Ove podatke će omogućiti Nielsen koji je i oficijalni TV istraživač u BiH od ove godine.
Naravno, i TV kompanije koriste društvene medije da povećaju svoju gledanost, uključujući korisnike mreža, prvenstveno Twittera. Sada ova mreža omogućava emiterima da tvituju video sadržaje svog programa, sa najavama i real-time sadržajem. Video oglasi evoluiraju i uticaće na: TV, display oglašavanje, mobile i social.
Vratimo se na pitanje: „Da li digital zaslužuje udeo u TV budžetima?“ Smešno pitanje, naravno da zaslužuje.

Izvor i foto: MITA Group


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari