SVET – Kombinovani prihodi novinskih brendova na globalnom nivou pali su za 27,8 milijardi dolara u periodu između 2012. i 2017. godine, pri čemu porast prihoda od tiraža i digitalnog oglašavanja nije dovoljan da bi se ublažio pad od 40,1 milijardi dolara u zakupu print oglasa tokom ovog razdoblja, navodi se u izveštaju WARCa.
Izdavači sada pokušavaju prilagoditi svoje poslovne modele kako bi izbegli deficit, zaključak je najnovijeg izveštaja Global Ad Trends koji je izdao WARC.
Print (print oglašavanje i tiraž štampe) još uvek donosi više od 90% prihoda novinskim brendovima u svetu, iako većina novca danas dolazi od samog tiraža. Prihodi od tiraža su rasli na globalnom nivou za oko 1,6% svake godine, te su sa 80,4 milijarde dolara u 2012. godini porasli na oko 86,8 milijardi dolara u 2017. godini (57,5% od ukupnog iznosa). Print oglašavanje, koje je nekada bilo glavni izvor prihoda, sada donosi 33,2%.
Udeo digitala (digitalnog oglašavanja i web izdanja) u prihodima novinskih brendova raste, ali još uvek nije dovoljan da anulira pad na strani printa. Prihod od digitalnih oglasa (10,1 milijarde dolara u 2017, od čega 4,7 milijardi dolara samo u SAD-u) sada donosi dodatnih 6,7% ukupnim prihodima, dok digitalne pretplate donose tek 2,6%.
Global Ad Trends izveštaj deo je WARC Data online platforme koja pruža ažurirane uvide u oglašavanje, podatke i trendove iz sveta oglašavanja.