Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Prihodi od reklama u 2012. na prošlogodišnjem nivou

Prihod medija od oglašavanja u ovoj godini biće na nivou 2011. godine kada su mediji od reklama prikupili 172 miliona evra, ocenio je 2. novembra u Beogradu izvršni direktor agencije Nilsen odians mežarment Darko Broćić. On je na skupu posvećenom petnaestogišnjici rada nezavisnih medija kazao da se na tržištu oglašavanja ne očekuju „dramatične promene“ iako „kriza traje, a para je sve manje“. Internet ima svetlu budućnost u pogledu privlačenja oglasa, ali je problem slab sadržaj domaćih sajtova, nedovoljna penetracija interneta i kriza koja je građane naterala da sede kod kuće i gledaju televiziju.
Prema njegovim rečima, na stabilnost prihode od reklama u ovoj godini uticale su izborna kampanja i nekoliko velikih sportskih događaja. Direktor Nilsena je podsetio da je 2008. godina sa 206 miliona evra bila rekordna po nivou prihoda koje su mediji ostvarili od prodaje oglasnog prostora, da bi od 2009. do 2011. godine usledila stagnacija.
Najveći oglašivači prošle godine bili su Prokter end Gembl, Telekom Srbija, Beohemija, Henkel, Vip mobajl, Loreal, Nivea, Telenor, Koka kola, i Apatinska pivara, dodao je Broćić. Učesnici skupa koji su organizovale Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) i nevladina organizacija IREX izrazili su očekivanje da će mediji sledeće godine živeti lošije i da će „biti dobro ako ostane isto kao u 2012“.
Predstavnici marketinških agencija Dajrekt medija i Univerzal medija koje drže više od 50% tržista oglašavanja, naveli su da 85% klijenata čine strane kompanije koje samostalno odlučuju o odabiru medija u kojem će se oglasiti. Dajrekt medija se u javnosti vezuje za Dragana Điilasa, dok se Univerzal medija razvila iz Meken Eriksona. Medija direktorka Univerzal medija Tijana Popović ocenila je da se u Srbiji osporava postojanje agencija koje prodaju oglasni prostor i negirala da samo dve agencije drže domaće tržište oglašavanja.
„Svaki oglašivač ima pravo da se direktno oglašava u medijima i monopol agencija u Srbiji ne postoji“, kazala je Popović ističući da ta agencija nikada nije radila sa državom. Direktor Dajrekt medija Jovan Stojanović kazao je da agencije ni na koji način ne utiču na medije jer „klijente ne zanima da li agencija želi da uloži u neki medij iz finansijskih ili nekih drugih interesa“. „Najveći oglašivači nisu državne firme, već privatne kompanije, a najveći državni oglašivač je Telekom Srbija koji direktno pregovara sa medijima“, naveo je direktor agencije Komunis Ivan Stanković.
Na pitanje da li marketinške agencije pomažu opstanak više od 400 elektronskih medija u Srbiji, Jovan Stojanović je ocenio da se zatvaranjem viška medija neće povećati raspoloživi prihodi ostalih učesnika na tržištu.
Prema rečima glavnog i odgovornog direktora nedeljnika NIN Nebojše Spajića agencije vrše pritisak na medije, ali „problem je u medijima koji to dozvoljavaju“. On je dodao da se između ostalih, i preko marketinških agencija ostvaruju državni i tajkunski interesi u domaćim medijima. Na skupu je istaknuto da je internet jedini medij čiji je budžet u krizi rastao, ali su njegovi potencijali ispod trendova u svetu gde skoro petina budžeta za reklamiranje odlazi na internet.
Razlog malog udela interneta u Srbiji u ukupnom budžetu za oglašavanje je slab sadržaj domaćih sajtova, ocenio je direktor agencije za istraživanje interneta Gemius Milan Kovačević. Kako je rekao, zbog velikog preklapanja sadržaja prosečni korisnik interneta u Srbiji mesečno u proseku otvori oko 200 strana dok hrvatski korisnik otvori oko 500 strana.
Prema oceni Jovana Stojanovića iz Dajrekt Medija, oglašavanje na internetu ne raste značajnije zbog nedovoljne penetracije interneta u Srbiji i krize „zbog koje ljudi sede kod kuće i gledaju televiziju“.
Skup o 15 godina razvoja nezavisnih medija u Srbiji završava se 2. oktobra debatom o medijskoj pismenosti.

Izvor: EurActiv.rs

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!