Prihodi medija od marketinga u Srbiji su prošle godine iznosili 210 miliona evra. Rast tih prihoda se u medijskom biznisu opisuje kao glavni faktor opstanka brojnih redakcija u zemlji, suočenih sa padom tiraža ili pojavom novih medija sa nejasnim vlasničkim ili finansijskim strukturama.
Prema podacima dobijenim od agencija Nilsen i Ipsos, konsolidacija i neznatan rast prihoda od marketinga traje od 2015. ali su prihodi od 2017. do 2019. godine imali i skokove od devet odsto godišnje, što je iznad evropskog proseka.
Stručnjaci napominju da ne treba biti fasciniran tim rezultatima jer su daleke 2008. godine oglasni prihodi bili za svega četiri miliona manji nego 2019. godine. Mediji su se zapravo, posle čitave decenije turbulencija samo vratili na nivo koji su imali uoči izbijanja ekonomske krize.
Kada se pogleda raspodela marketinških prihoda, od 210 miliona evra i dalje najviše odlazi televizijama – 111,9 miliona evra, ali je zanimljivo da internet od oglasa dobija čak 38,5 miliona, znatno više od štampanih medija ili radio-stanica.
Na trećem mestu je OOH na koji se troši 25,5 miliona evra, štampanim medijima ostaje 22,2 miliona, dok se na petom mestu nalaze radio stanice koje od oglasa dobijaju 11 miliona evra.
Izvor: Asocijacija medija