U poslednjih nekoliko godina društvene mreže su evoluirale i može se reći u neku ruku i sazrele, ali pre svega su krenule da pružaju korisnicima sve originalniji i autentičniji sadržaj. U promociji serijskih i filmskih programa ide se korak dalje, jer zadatak je ispričati priču o priči… Zvuči lako…ali iza kulisa nije baš tako.
Serija Besa koja je osvojila gledaoce širom regiona i proglašena za najbolju seriju u Srbiji, svoj život je uspešno započela na platformi SuperstarTV mts televizije pre godinu dana i zaintrigirala gledaoce da premium sadržaj gledaju putem novog kanala. Serija je uspostavila nove standarde na tržištu, kako u kreiranju sadržaja, vrhunskoj produkciji, angažovanju po prvi put britanskog pisca koji je radio sa lokalnim timom na scenariju, tako i u segmentu komunikacije.
„Osim standardnog zadatka koji se ogleda u privlačenju gledaoca i borbi sa piraterijom, ovde smo imali i dodatni izazov, koji se sastojao u nečemu što je novina na našem tržištu, a to je promocija sadržaja za platforme i free TV, sa uključenom pauzom između emitovanja,“ kaže Marija Vićić, Communications Director I&F Grupe koja je zajedno sa kreativnim timom agencije McCann Beograd radila na kreiranju vizuelnog identiteta i plakata, sarađivala sa ekipom serije i timom digitalne agencije Drive na promociji serije Besa, i dodaje: „Emitovanjem na free TV-u, naš cilj je bio osvajanje gledaoca koji nisu gledali seriju i osvežavanje sećanja onih koji jesu da bi je ponovo pogledali. Kada zavolite neku seriju nema ničeg boljeg od toga da utvrdite gradivo.“
Tu na scenu stupaju Arsenije, Nemanja, Milica i Nikola – tim digitalne agencije Drive koji je kreirao sadržaj za gledaoce i ljubitelje serije koji ide van okvira već utvrđenih formata.
Arsenije Ivanović, Social Media Specialist, ispričao nam je kako je bilo iza scene jednog ne tako jednostavnog zadatka: “Od postavljanja strategije, naš cilj je bio da izazovemo što više interakcija sa fanovima. Želeli smo da standardna pitanja „Kada će druga sezona?“ pretvorimo u „Dajem besu da neću gledati nijednu drugu seriju dok ne izađe nova sezona!“ – i u tome smo uspeli.“
U promociji Bese urađeno je više akcija koje se po prvi put realizuju kod nas, od prvog gledanja epizode u real time-u sa glumcima putem Facebook-a i Instagrama, o kome Arsenije kaže: „Iako smo iza kamera komunicirali pantomimom, novi format uživo gledanja epizode dobio je sjajne reakcije fanova koji su već sledećeg ponedeljka pitali: „Gde su Raša i Miloš, kada opet zajedno gledamo epizodu?“, do prvog Blu-ray formata Instagram feed-a. „Ideja je bila da Blu-ray, kao nešto što je analogno, prevedemo u digitalni format kojem će se korisnici vraćati. Kao i kod regularnog Blu-ray DVD-a jedne serije, na našem Instagram profilu korisnici sada mogu da nađu zanimljiv, inovativan sadržaj – booklet-e sa zanimljivim informacijama, “behind the scenes” snimke, audio komentare i još mnogo toga,“ dodaje Nemanja Ostojić, Copywriter u agenciji Drive.
Pripovedenje na vizuelno atraktivan i interaktivan način sa potencijalnim gledaocima ili već zagriženim fanovima serije, a kroz otkrivanje dela po dela priče, zahteva puno pripreme. “Feed-ovi na Instagramu su najčešće bezlični i funkcionišu samo kad se gledaju kao celina. Za ovaj projekat svaki post feed-a je epizoda za sebe. Postovi su postali intervjui, trejleri, isečci iz serije, neki su postali digitalizovana verzija Blu-ray bookleta i najbitnije od svega, sve ih prati različita priča,“ kaže Milica Zeljković, Senior Designer. Sadržaja ima u izobilju, što na TV-u ili na platformama u globalnom ali i našem lokalnom okruženju dovodi do toga da je izuzetno bitan način kako doći do gledaoca. „Serija ima široku publiku, pa smo u kampanji fanovima pristupali na različite načine. Prateći iz nedelje u nedelju gledanost serije i analizirajući varijacije u gledanju različitih grupa gledalaca, kampanju smo prilagođavali trenutnim potrebama.“ priča Nikola Dmitrović, Account Supervisor, i dodaje: „Besa“ je razvojem likova i pre svega njihovim tragičnim sudbinama izazvala veliku empatiju i razumevanje od strane gledalaca, pa je i „engejdžment“ bio veliki tokom celog perioda trajanja kampanje.“
Zanimljivim sadržajem i različitim interaktivnim formatima, u toku emitovanja finalne epizode na samo jedan IG story question dobijeno je preko 450 odgovora fanova, sa kojima je Arsenije uživo komentarisao dešavanja i potpuno neočekivane obrte. Reakcije su bile: „WOW“! „Sjajno je videti da se odlični komentari o seriji poklapaju sa reakcijama o digitalnoj kampanji koju smo uradili, a posebno je zadovoljstvo raditi na projektu u kojem i vi sami postajete fan serije i jedva čekate drugu sezonu!“ zaključuje Arsenije i poručuje vam da pratite BESA Instagram stranicu jer vas uskoro očekuje više informacija.