Marketing mreža objavila je danas rezultate istraživanja agencija za komunikacije i odnose s javnošću, a u okviru studije Agency Report.
Agencija Represent Communications našla se na samom vrhu liste po poslovnom prihodu, i na sedmom mestu po neto dobiti. Ova agencija je u 2019. zabeležila rast po oba finansijska kriterijuma – 11,48% po poslovnom prihodu i 18,44% po neto dobiti. Represent je prošle godine uvećao tim za 13,33%.
Na drugom mestu po poslovnom prihodu u 2019. godini nalazi se agencija Fusion Communications. Ova agencija se popela za dva mesta u odnosu na 2018. godinu. Poslovni prihod uvećan je za 34,22%, a neto dobit opala je za 359,96%. Fusion Communications uvećao je tim za 6,67%.
Na trećem mestu po poslovnom prihodu i na četvrtom po neto dobiti nalazi se agencija Red Communications. Ova agencija zabeležila je rast u prošloj godini – 7,16% po poslovnom prihodu i 74,78% po neto dobiti.
Četvrto mesto po poslovnom prihodu pripalo je agenciji New Media Team. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda za 29,29% i rast neto dobiti od 121,77%.
Olaf&McAtter našao se na petom mestu po poslovnom prihod i na drugom po neto dobiti. Ova agencija zabeležila je veliki rast prihoda od 65,60%, kao i neto dobiti od 54,65%.
Agencija Right, koja se u 2018. godini nalazila na visokom drugom mestu po poslovnom prihodu, u 2019. našla se na šestom sa padom od 9,89%.
U okviru grupacije agencija za odnose s javnošću u 2019. osnovane su tri nove agencije. Jedna od njih je i agencija MAJO Public, u vlasništvu Jovane Joksimović i Manje Grčić, osnovana u junu 2019. godine. Zanimljiv je podatak da se ova agencija u 2019. godini našla na visokom devetom mestu po poslovnom prihodu i na prvom mestu po neto dobiti sa 35,4 miliona dinara.
Action Global Communications, posluje u Srbiji kao predstavništvo Kiparske istoimene PR agencije. Ova agencija ne nalazi se na listi PR agencija jer ne postoji ni jedan podatak o poslovanju iste. Agencija je aktivno pravno lice, osnovano u Srbiji 2001. godine.
U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovana su ukupno 41 pravno lice koja se primarno bave komunikacijama i odnosima s javnošću. Ukupan poslovni prihod agencija za komunikacije i odnose s javnoću u 2019. porastao je za 18,46%, a neto dobit za čak 78,21%.
Broj zaposlenih u agencijama za komunikacije i odnose s javnošću veći je za 8,11%, a u 2019. iznosio je 240.
Uporedne rang liste sa finansijskim rezultatima za ovu grupaciju agencija možete pogledati na sajtu http://adwork.network/agency-report
Više informacija pogledajte na infografiku ispod:
Napomena: Za analizu su korišćeni javno dostupni podaci pravnih lica, a koji su objavljeni na sajtu Agencije za privredne registre Republike Srbije.