Prestanite raditi reklame koje izgledaju kao reklame!

REGION – Zagrebački studenti marketinga i dizajna, kao i brojni zainteresovani, došli su na Ekonomski fakultet u Zagrebu da poslušaju predavanje – Budućnost pripada kršiteljima pravila. Održao ga je Per Pedersen, jedan od najnagrađivanijih kreativaca na svetu i glavni kreativni direktor Grey grupe. U Zagrebu su ga ugostili Bruketa&Žinić&Grey, Grey globalni dizajn i digitalni hub. Per Pedersen dobitnik je više od 500 nagrada za komunikacije, a ove je godine bio i jedan od predavača na najznačajnijem festivalu tržišnih komunikacija Cannes Lions.

Na predavanju u Zagrebu istaknuo je kako će kreativnost i inovativnost u skoroj budućnosti razlikovati uspešne od neuspešnih organizacija i proizvoda. Ako želite dopreti do onih zbog kojih radite, vaših korisnika ili kupaca, kazao je, moraćete imati neobično visoku toleranciju na stalne promene. U takvom okruženju, smatra, najbolje se snalaze buntovnici koji vole kršiti pravila i stalno menjati stvari. Poštovanje pravila nije nikada ništa uspelo promeniti, rekao je.

Fokusirao se na vlastitu branšu tržišnih komunikacija. Smatra kako oglašivači i agencije treba da teže komunikaciji koja je legendarno efikasna, a to znači kreiranje projekata koji su relevantni u pop kulturi, jer će jedino takva komunikacija, i proizvodi uz koje je vezana, biti efikasniji i uspešni. Upozorio je kako takvi projekti nikada ne nastaju iz pozicije u kojoj je svima ugodno.

Nabrojao je nekoliko Pravila za kršenje pravila krenuvši s insistiranjem na izvrsnom radu koji, smatra Pedersen, uistinu rešava prave probleme. Ne radite reklame koje izgledaju kao reklame, izjavio je. Među navedenim pravilima je i stav rock zvezde, a odnosi se na kulturu koja nije korporacijska već ona u kakvoj se ljudi trude jer žele, ne zato što moraju. Kao važno pravilo istaknuo je i postavljanje kreativaca na vrh, među vodstvo i u procese rešavanja svih izazova, jer smatra da kreativci povećavaju vrednost organizacije. Među istaknutim pravilima su i ukidanje nepotrebnih procedura, kao i slavljenje neuspeha bez straha, najvećeg neprijatelja kreativnosti. Prestanite govoriti kreativcima šta da rade, a vi sami prestanite raditi što vam se kaže, istaknuo je na kraju.

Tokom predavanja pokazao je nekoliko primera komunikacije kakvoj bi trebali težiti poput projekta Life Paint, spreja od kojih bicikli noću svetle u mraku, a kojeg je napravio Volvo kako bi smanjio broj stradalih biciklista u noćnom saobraćaju. Zatim Švedski broj kojim se promovisala Švedska kao turistička destinacija tako što su kreirali jedinstveni broj telefona na koji se uvek javio neki drugi građanin Švedske s kojim se moglo porazgovarati o njihovoj zemlji. Jedan od primera bila je PayPhone Bank kojom je Une telekom u Kolumbiji, koristeći svoje stare telefonske govornice, omogućio hiljadama siromašnih građana koji sebi nisu mogli priuštiti bankovni račun da putem govornica štede s kovanicama.


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari