U okviru regionalnog panela na prvom regionalnom forumu IZAZOV 2015, stanje na tržištu marketinških komunikacija u Srbiji predstavio je Mile Banić, Media Director u agenciji Grey Belgrade.
„Uprkos činjenici da je 2014. godina bila prilično neuobičajena, u smislu faktora koji utiču na oglašavanje (vanredni parlamentarni izbori, katastrofalne poplave, pad potrošnje), čini se da smo po prvi put od 2010. godine ostvarili blagi rast investicija u oglašivačkoj industriji u odnosu na prethodnu godinu. Takođe, suočavamo se sa značajnim promenama u konzumaciji medija, što stavlja pred celu industriju zadatak da se puno brže prilagodi, tj. da aktivno podstiče razvoj digitalnih kanala komunikacije kroz unapređivanje istraživanja, servisa, kvaliteta i raznovrsnosti sadržaja“, ocenio je Banić.
On je istakao da se u 2014. godini u Srbiji najviše ulagalo u TV oglašavanje (53%), zatim štampane medije (20%), dok je na online otišlo svega 10% ukupno uloženog novca u oglašavanje. Sa procenjenih 16.1 milion EUR investicija u 2014. godini, nastavljen je trend dvocifrenog rasta. Sličan scenario se predviđa i u narednom periodu, čime bi online već ove godine mogao preteći outdoor oglašavanje u investicijama. Značajnu promenu donosi i spoznaja da preduslov za uspeh ne zahteva veliku infrastrukturu, već dobre ideje.
Top oglašivači u 2014. su kompanije koje posluju u sektoru FMCG, trgovine, telekomunikacija i farmacije. Takođe, u top 5 oglašivača nalaze se tri telekomunikaciona operatera u Srbiji – Telekom Srbija, Vip Mobile i Telenor.