today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Poziv investitorima za privatizaciju više od 60 medija

Agencija za privatizaciju objavila je 15. avgusta poziv za prikupljanje pisama o zainteresovanosti za privatizaciju više od 60 medija u Srbiji.
Na ovoj listi za sada nema medija koji nikada nisu bili u proceduri za privatizaciju, poput novinske agencije Tanjug. Poziv je raspisan na osnovu novog Zakona o javnom informisanju kojim je predviđeno da svi mediji osim javnih servisa RTS i RTV budu privatizovani do jula 2015. Može se očekivati da će Brisel pomno pratiti primenu zakona, s obzirom na to da su izlazak države iz medija i transparentnost finansiranja uvršteni među prioritete u izveštaju o skriningu za poglavlje 23 u pristupnim pregovorima sa EU o pravosuđu i ljudskim pravima.
Među medijima za koje je objavljen poziv nema novinske agencije Tanjug, koji dobija subvencije od skoro dva miliona evra godišnje i koji bi takođe trebalo da bude privatizovan, kao ni Međunarodnog radija Srbije. U Agenciji za privatizaciju su Beti rekli da Tanjug nikad nije bio u portfelju Agencije, tako da nema osnova da ta institucija spovodi prodaju Tanjuga.
Državni sekretar u Ministarstvu kulture, zadužen za medije Saša Mirković ranije je kazao da Tanjug nije izuzetak od ostalih medija u kojima je država u (su)vlasničkom odnosu i odakle bi trebalo da se povuče u zakonom predviđenom roku. Prema novom Zakonu o javnom informisanju, koji je stupio na snagu 13. avgusta, mediji koji to do sada nisu učinili treba da podnesu inicijativu za privatizaciju u roku od mesec dana.
Prema Zakonu, odluku o metodu privatizacije Agencija će doneti u roku od 90 dana od dana podnošenja inicijative. Rok za privatizaciju medija u vlasništvu države, pokrajine i lokalne samouprave je 1. jul iduće godine, a od tog dana biće zabranjeno finansiranje medija iz javnih prihoda. Umesto toga, biće uveden princip projektnog finansiranja medijskih sadržaja od javnog interesa.
Ukoliko mediji ne budu privatizovani do 1. jula 2015. godine, njihov kapital će biti prenet zaposlenima i to bez naknade, predviđeno je zakonom. Ako zaposleni, međutim, ne budu prihvatili besplatne akcije svojih medija, to glasilo će prestati da postoji i biće brisano iz Registra medija.
Na listi medija, koji su među 502 preduzeća za koja je raspisan poziv, nalaze se i izdavači uglednih dnevnika Politika i Dnevnik, lokalnih štampanih medija poput Glasa Podrinja, Pančevca i kruševačke pobede. Poziv je objavljen i za regionalne javne servise poput Studija B i RTV Kragujevac, Pančevo i Vranje, a tu su i novosadska televizija Apolo, televizije Pirot, Smederevo, kao i preduzeća za radio program Zrenjanin, Subotica i Požarevac.
Zainteresovani za kupovinu medija na internet sajtu agencije mogu pronaći podatke o imovini, vlasničkoj strukturi, eventualnim gubicima iznad visine kapitala, broju zaposlenih, ranijim privatizacijama i preuzeti finansijske izveštaje. U državnom vlasništvu za sada je 81 medij, a predviđeno je da se privatizacija završi do jula 2015.

Izvor i foto: EurActiv

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!