REGION – Meta Platforms, kompanija u čijem su vlasništvu Facebook, Instagram i WhatsApp, podigla je poslednjih dana prašinu najavom mogućeg povlačenja sa tržišta Evropske unije ako ne bude u mogućnosti nastaviti prenositi korisničke podatke u Sjedinjene Države, piše tportal.hr.
Požurili su, doduše, naglasiti da nemaju želju povući se iz Evrope, niti to planiraju. Ali kako je spomenuta najava navedena u službenom izveštaju američkoj regulatornoj agenciji Securities and Exchange Commission, ipak ima određenu težinu.
Da li su realne pretnje o gašenju Facebooka i Instagrama na području EU-a? Kakve bi to posledice moglo imati po kompanije koje se oslanjaju na te platforme u poslovanju? Kakav rasplet možemo očekivati? tportal.hr razgovarao je hrvatskim stručnjacima za za digitalni marketing.
Specijalista za digitalni marketing Kornelija Vukasović smatra da uopšte nije realno očekivati povlačenje Facebooka i Instagrama sa tržišta EU-a i Podseća da su time već pretili u drugoj polovini 2020. godine, i to zbog istog razloga.
Anela Kuburaš, direktorka za digitalnu strategiju i kreativu u kompaniji Bruketa&Žinić&Grey, podseća da Facebook u Evropi ima 427 miliona aktivnih korisnika mesečno i ogroman broj zaposlenih. „Kada bi u ovom trenutku odbacili Evropu, vrednost bi im se strmoglavila više nego nakon što su nedavno objavili kvartalni izveštaj i izgubili 200 milijardi dolara tržišne vrednosti. To nije realna opcija’, uverena je Kuburaš.
Ilija Brajković, partner u agenciji za digitalni i internet marketing Kontra, vidi povlačenje Mete iz Evrope kao moguć, ali ne i realan scenario. „Ovo je velika igra i pokazivanje zuba. Preti se velikim potezima, ali takvi potezi su poput bacanja atomske bombe. Facebook se neće tek tako odreći tržišta na kome prihoduje milijarde, ali sigurno ni Uniji nije u interesu da izgubi takvu platformu“, rekao je Brajković.
Ceo tekst pročitajte na portalu tportal.hr.
Foto: tportal.hr, Autor: Neven Bučević/Profimedia