today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Poverenje je neophodno da bi saradnja potrajala!

Vladan Miljković, Account Director u agenciji Scholz & Friends Belgrade, specijalno za Marketing mrežu govori o odnosu klijent-agencija, da li su „ove dve strane na istoj strani“ i kako preživeti „raskid“ dugogodišnje veze.

Kako biste najslikovitije objasnili odnos klijent-agencija? Možemo li reći da je odnos klijent-agencija “veza iz koristi”?
Poslovna kao i svaka druga veza najbolje funkcioniše kada su obe, ili sve involvirane strane zadovoljne. Zato se vezujemo, a svi znamo kako „nijedan čovek/agencija nije ostrvo“ pa je kao takva uvek u potrazi za partnerom. Scholz&Friends je 1981. počeo sa radom zasnovan baš na jednom prijateljstvu. Prijateljstvo Agencije i Klijenta ostao je naš moto. Svi znamo koliko znači pravi prijatelj, i verujemo da Agencija i Klijent mogu dobro da funkcionišu jedino ako su međusobno dobronamerne, imaju razumevanja i znaju da prepoznaju šta je onoj drugoj strani potrebno. Prijatelj je tu kada je najpotrebnije.

Možemo li reći da su klijenti i agencije “dve strane na istoj strani” i zašto?
I jedni i drugi imamo svoje zacrtane ciljeve, ali je potpuno izvesno da ti ciljevi treba da se preklope. Međusobna saradnja nas sve više zbližava i stvara poverenje koje je NEOPHODNO da bi ona potrajala. Uspeh jednih je automatski uspeh drugih, ali isto tako i neuspeh. Klijenti su sigurno zainteresovani za efikasnost komunikacije, tako da naša kreativnost u funkciji efikasnosti i orkestrirana komunikacaija povećavaju klijentov profit odnosno ostvaruje ciljeve. Svi smo na istoj strani u nastojanjima da ostvarimo ciljeve klijenta.

Kako prepoznati kraj dugogodišnje veze i prezasićenje, odnosno kako preživeti raskid? Da li je smak sveta kada vas napusti dugogodišnji klijent (u Srbiji)?
Ako klijenta predstavimo kao nežniju polovinu u toj vezi, damu, a agenciju kao džentlmena koji iznova i iznova mora da osvaja i šarmira, sigurno je da će njemu taj raskid pasti mnogo teže. Možda se od tog silnog truda usput i umori, pogotovo ako sa druge strane ne dobije očekivani/željeni odgovor. Čak i ako bi on bio taj koji je inicirao raskid, morao bi da ima jako, jako dobar razlog za tako nešto. Oko nje će se ubzo utrkivati neki novi, ali ni on ne bi smeo puno da čeka i žali. U početku mu neće biti lako, ali prve prilike ga čekaju već iza ćoška. Pravi muškarac, baš kao i prava agencija to mora da podnese stoički kako bi sutra znao kako da se postavi u sličnoj situaciji, i nikako ne bi smeo da klone duhom.

Kako se danas dobijaju klijenti u Srbiji? Koji je glavni “kec u rukavu” agencija?
Mislim da ne postoji univerzalan odgovor na ovo pitanje. Susrećemo se sve češće sa tzv. dampiranjem cena, odnosno obezvređivanjem agencijskog rada koje profesiji ne može doneti ništa dobro. Činjenica je da se svako dovija onako kako najbolje ume, kao i to da se nastupi velikih agencija logično razliku od nastupa malih jer im se razlikuju i pozicije i očekivanja.

Mi se držimo dobre stare „ideje“ i na njoj insistiramo. Poslujemo sa jedinstvenom ponudom na tržištu koji se ogleda u spoju nemačke efikasnoti i lokalne kreativnosti. Nadamo se i priželjkujemo klijente sličnih shvatanja mada je kvalitet odnosno ekspertiza na svakom polju servisa obavezan. Agencija ne može da bude uspešna bez dobrog menadžmenta, a uspešna agencija je najčešće deo veće mreže ili grupacije koja funkcioniše po određenim standardima koje očekuju i klijenti koje mreža sa sobom donosi! Scholz&Friends je tradicionalno poznat kao mreža čiji su klijenti zadovoljni. Preporuka zadovoljnih klijenata i rezultati koji su postignuti su od velike važnosti.

Kako da vaš odnos sa klijentom procveta? Možete li da date nekoliko praktičnih saveta…
Ključ je u davanju sebe, tj. svog maksimuma. Ne možeš više od 100% pa to ti je. Ljudi to znaju da cene, jer se vidi i oseća. Za početak suvi rad i dokazivanje, a samo onaj koji je gladan uspeha može da istraje i da pronađe novu inspiraciju. Ako tvojih 100% nije dovoljno možda nisi pravi čovek na pravom mestu. Da bi procvetao, podrazumeva se da je prošao period zalivanja. Ovde dolazi na red stručnost, ekspertiza, dobra procena prioriteta i poznavanje klijenta. Kojim god redosledom, sve je bitno! To vam je otprilike to. Pobrojao sam samo praktične, ne smem više, “there is no such thing as free advice“.

Autor: Ivana Parčetić Mitić

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!