Potrošači sve više obraćaju pažnju na društveno odgovorne kompanije!

Aleksandra Kožul, Communication Director External, Internal and Digital u Novaston Marketing Consultancy, specijalno za Marketing mrežu govori na koji način možemo prepoznati pravo društveno odgovorno poslovanje od obične promocije kompanije i da li potrošači danas više cene odgovorne brendove.

Mnoge kompanije za sebe kažu da su društveno odgovorne. Na koji način možemo prepoznati pravo društveno odgovorno poslovanje od obične promocije kompanije?
Duboko verujem da je srž društveno odgovornog poslovanja da kompanije, ali i pojedinci, koji dobro posluju deo ostvarenog profita “vrate” široj zajednici kroz pružanje podrške različitim segmentima, oblastima i kategorijama. Na taj način oni učestvuju u poboljšanju uslova kako u njihovoj branši, tako i van nje. Nije teško prepoznati kompanije koje su uspešne i koje zaista pokušavaju da stvore bolju poslovnu atmosferu od onih koje to nisu i koje pokušavaju da se ovim putem promovišu. Društveno odgovorno poslovanje kompanije se ogleda u uređenom prostoru za rad koji predstavlja imidž kompanije, uređenoj okolini fabrike ili kompanije i aktivnostima koje se preduzimaju u cilju dobrobiti i napretka cele zajednice, dok se na tržištu kapitala, ovakvo poslovanje ogleda u stabilnosti cena akcija i u njihovom blagom rastu. Društveno odgovorne kompanije uključuju na tržište rada što više stanovnika, neguju i unapređuju opšti nivo zdravlja promenom tehnologije koju koriste i vođenjem računa o psiho-fizičkom stanju svojih zaposlenih, poštuju ljudska prava, zalažu se za poštovanje politike rodne ravnopravnosti, unapređuju standarde poslovanja u zemlji u kojoj posluje. Zaista je širok spektar onoga što jedna kompanija može činiti i biti društveno odgovorna.

Koliko je važno za jednu kompaniju da ima kvalitetnu strategiju komunikacije, ali i strategiju održivog razvoja, posebno ako govorimo o kompanijama koje imaju više brendova u svom portfoliju?
Važno je pre svega zato što daje pozitivan primer poslovanja budućim uspešnim kompanijama u regionu. Stvaranjem zdravijih odnosa, komunikacije i poslovanja između kompanija stvara se i prijemčljivije tržište za investitore. Razvija se novi efikasan sistema vrednosti u poslovanju sa akcentom na kvalitetno poslovanje, poslovnu etiku i kulturu. Sam pojam korporativna društvena odgovornost se vezuje za autora Harolda Bovena koji ga je objasnio kao obavezu preduzetnika da sprovede one poslovne politike, donese one poslovne odluke, ili slede one poslovne aktivnosti poželjne sa stanovišta ciljeva i vrednosti društva u kome posluju.

Smatrate li da potrošači danas više cene odgovorne brendove prema prirodi i društvu?
Potrošači sve više obraćaju pažnju na društveno odgovorne kompanije i kompanije koje vide budućnost u održivom razvoju. Neka istraživanja su pokazala da je čak 66% potrošača globalno spremno da uloži više novca na neki proizvod ako je kompanija društveno odgovorna. Istraživanje iz 2018. godine ukazuje da 32 odsto klijenata odustaje od brenda kome su bili odani nakon samo jednog lošeg iskustva koje su imali sa tom kompanijom.

U kojoj meri je CSR i društvena odgovornost važna za kompaniju Novaston?
Naše kompanije Novaston Asset Management, Novaston Project Management, Novaston Facility Management i Novaston Marketing Consultancy, kao deo jedinstvene Novaston platforme, su svojim strategijama poslovanja defnisale kao jednu od ključnih vrednosti upravo društveno odgovorno poslovanje. U skladu sa takvom politikom naša platforma u svakom poslu i odnosu, kako internom, tako i eksternom, poštuje osnovne principe takvog poslovanja. U prethodnom periodu donacijom smo podržali Klinički Centar Srbije, NMC (Novaston Marketing Consultancy) je postao član kluba prijatelja UNICEF-a, a podržali smo i put studentskog tima “Električna Strela” na takmičenje u London. Takođe, podržavamo i različite sportske projekte. Sponzori smo i fudbalskog kluba za decu Atakante. Veliku pažnju posvećujemo i interno timovima i našim zaposlenima. Organizujemo različite interne i eksterne radionice, edukacije, seminare. Od izuzetne važnosti nam je da nam tim čine zadovoljni i uspešni ljudi koji veruju u ono što radimo i imaju prostora da se razvijaju i napreduju. Naši planovi za budućnost svakako uključuju dodatna ulaganja u društveno odgovorno poslovanje u skladu sa rastom Novaston kompanija.

Kako ocenjujete situaciju u Srbiji kada je u pitanju CSR i u kojoj meri je to zaživelo kod domaćih kompanije?
Imajući u vidu da mi je ova tematika jako zanimljiva i da se organizovanjem različitih društveno odgovornih projekata bavim nekoliko godina unazad, deluje mi kao da se situacija značajno popravlja. Ranije su kompanije ulaganja u ovaj segment videle kao trošak, ali rekla bih da se sada situacija dosta promenila. Ima sve više odličnih društveno odgovornih projekata pogotovo u medicini i kulturi, prvenstveno zato što čelni ljudi u privatnom sektoru uzimaju stvari u svoje ruke. Kompanijama i menadžerima je potrebna edukacija iz oblasti društveno odgovornog poslovanja, kao i skupovi, seminari i konferencije na kojima bi učesnici imali prilike da dalje rade i razmenjuju mišljenja, informacije i iskustva. Edukacijom i informisanjem možemo svi da utičemo na kompanije da promene svoj način poslovanja i postanu predstavnici i uzori društveno odgovornog poslovanja, prateći svetske trendove.

Intervju uradila: Ivana Parčetić Mitić


Oceni tekst

2,33 od 5
Loading...

Komentari