Povodom konkursa Mark Awards (powered by PepsiCo), a kako bi dodatno promovisali njihove potencijale i uspehe, uradili smo seriju intervjua sa nominovanima za ova prestižna priznanja. Danas, za naš portal, govori Milica Savinšek, PR&Advertising Supervisor Adriatic, AVON.
Kako danas merimo uspeh CSR kampanja?
U okviru Avon Akcije za borbu protiv raka dojke i akcije Reci NE nasilju nad ženama, od presudne važnosti nam je redovno merenje rezultata komunikacijskih i medijskih kampanja, kao i praćenje rezultata najnovijih istraživanja preko naših partnera iz nevladinog sektora. Kroz dugogodišnje iskustvo u kreiranju kampanja za podizanje svesti o važnim ženskim pitanjima, nastojimo da se informišemo o tome da li postoje pozitivni rezultati i poboljšanja u statističkim podacima koji se bave temama koje se tiču raka dojke, dijagnostike i redovnih pregleda, kao i nasilja nad ženama.
Verujemo da su naše kampanje uspešne ako su inspirisale više žena da se redovno pregledaju, kako bismo promenili poražavajuću statistiku koja se tiče raka dojke. Dok istovremeno, ako smo uspeli da podignemo svest o nasilju nad ženama i osnažimo žene da ga prijave, boreći se za svoju dobrobit, verujemo da smo na putu poboljšanja položaja žena u društvu.
Da li je moguće biti odgovoran prema svom brendu i potrošaču (društvu) u isto vreme?
Naravno, Avon se više od 135 godina bavi lepotom na drugačiji način i posvećeno radimo na ostvarenju svoje misije da živote žena učinimo boljim. Odgovornost prema tradiciji i kvalitetu je važna koliko i naša odgovornost prema društvu – usmereni smo na inovacije i razvoj brenda i proizvoda, dok istovremeno radimo na osnaživanju žena, posvećeni tome da budemo odgovorni prema zajednici u kojoj poslujemo.
Vrednosti u koje verujemo delimo i sa našim Avon Damama, koje su najvažnije ambasadorke našeg brenda. Njihove aktivnosti usmerene su i na proizvode sa ružičastom vrpcom i proizvoda za hrabrost. Celokupan bruto profit od prodaje ovih posebnih proizvoda usmeravamo na donacije, edukativne kampanje i programe organizacija i institucija koje se bave važnim ženskim pitanjima – borbom protiv raka dojke i borbom protiv nasilja nad ženama.
Isto tako nismo zanemraili i druga važna pitanja od društvenog značaja kao što je očuvanje životne okoline i briga o zajednici u kojoj poslujemo i živimo. 77% naše ambalaže već sada može da se reciklira, kompostira i ponovo koristi a do 2030. godine 100% naše ambalaže biće za višekratnu upotrebu, recikliranje ili kompostiranje. Važno je da napomenem i to da ne testiramo našte proizvode na životinjama ni na jednom tržištu u celom svetu.
Vole li potrošači brendove sa stavom o važnim društvenim i socijalnim temama?
Sada je već potpuno jasno da su potrošači osvešćeni i biraju brendove koji su društveno odgovorni. Uspešna kompanija danas svoju strategiju mora da zasniva na poslovanju koje je odgovorno prema čitavoj zajednici u svim aspektima. Kroz naše aktivnosti svakodnevno primećujemo veliko interesovanje javnosti za društveno važne teme i svesni smo njihovog značaja.
Zato verujem da će Avon još dugo ostati omiljen među potrošačima, jer želeći da iskoristimo snagu brenda sa dugom tradicijom, nastojimo da im ponudimo mnogo više od proizvoda za lepotu – da kroz jačanje rodne ravnopravnosti, osnaživanje i brigu o zdravlju žena, utičemo na njihov bolji položaj u društvu i kreiramo bolji svet za žene. Bolji svet za žene znači bolji svet za sve.
Na koji uspeh u karijeri ste najponosniji?
Definitivno sam najponosnija što radim u kompaniji koja od svojih početaka brine o ženama na različite načine – od načina poslovanja, pružanja mogućnosti za osamostaljivanje, do redovonih akcija kojima brinemo o zdravlju žena. Prikupili smo i donirali preko 1.1 milijardi dolara u svetu, a u Srbiji preko 800.000 dolara u okviru Akcije za borbu protiv raka dojke i Reci NE nasilju u porodici.
Ponosna sam na činjenicu da žene se nalaze na 80% rukovodećih pozicija u kompaniji Avon, što odražava naše vrednosti. To potvrđuju i brojna priznanja koja smo dobili tokom našeg poslovanja – samo u poslednje tri godine dobili smo 3 nagrade – 2019. godine Avon je proglašen za rodno najsenzitivniju kompaniju u Srbiji, zatim nam je 2021. godine i Udruženje poslovnih žena Srbije dodelio nagradu za rodnu senzitivnost, a ove godine uručena nam je i Nagrada za doprinos rodnoj ravnopravnosti od Vlade Republike Srbije. Zaista je izuzetan osećaj kada su zalaganja i vrednosti prepoznate, istaknute i nagrađene.
I iznad svega, najveće je zadovoljstvo biti deo takve zajednice gde se svi zalažu za isti cilj i menjaju svet. Ponosna sam na sve kolege, saradnike i partnere sa kojima delimo iste vrednosti i koji na svoje načine doprinose tome da Avon bude društveno odgovorna kompanija – neki rade na osmišljavanju strategija, kampanja i akcija, neki s ljubavlju svake godine pakuju proizvode za štićenice sigurne kuće u Beogradu, neki redovno doniraju novac za potrebe važnih projekata organizacija sa kojma saradjujemo, a tu je, naravno, i velika količina prave međusobne podrške koja nam je često potrebna i koju pronalazimo jedni u drugima.
Spisak svih nominovanih dostupan je na sajtu mark-awards.rs