REGION – Hrvatsko udruženje društava za tržišno komuniciranje HURA, u saradnji sa agencijom Ipsos, sprovelo je istraživanje o reputaciji struke oglašavanja u Hrvatskoj. Cilj istraživanja bio je i utvrditi koliko javnost razume rad u ovoj industriji, kolika je privlačnost rada u marketinškim agencijama, ali i koji su stavovi ispitanika o oglašavanju. Opšti utisak o radu u marketinškim agencijama uglavnom je pozitivan, a većina ispitanika, tačnije 68%, upoznata je s odlikama rada u industriji.
Istraživanje o percepciji i razumevanju struke oglašavanja sprovedeno je tokom 2016. godine u saradnji sa agencijom za istraživanje tržišta Ipsos na uzorku od 600 ispitanika. Prema rezultatima istraživanja, kao glavni radni zadaci radnika u marketinškoj agenciji najčešće se spominju reklamiranje i promocija, zatim prodaja proizvoda i usluga te marketing. U kontekstu jednostavnosti zaduženja radnika u marketinškim agencijama, 68% ispitanika smatra da zna šta tačno rade radnici u ovoj industriji.
Kod 57% ispitanika oglasi se pozitivno doživljavaju jer služe kao izvor informacija o različitim proizvodima koji pomaže pri odabiru, no prevladava i mišljenje da se oglasima ne može verovati.
Tipičnim zaposlenim marketinške agencije doživljava se osoba starosti od 31-40 godina, koja je visokoobrazovana, s iznadprosečnim primanjima te stručna i kreativna. Uopšteno, posao u industriji oglašavanja percipiran je kao kreativan, dobro plaćen i stručan, ali i kao stresan, komplikovan i težak posao koji iziskuje prekovremeni rad. Iako posao u marketinškim agencijama ispitanicima nije posebno zanimljiv, preporučili bi ga drugima.
Detaljna analiza rezultata istraživanja dostupna je na sajtu HURA-e.