today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Poljaci i Slovaci najčešće klikću

Iz najnovijeg gemiusAdMonitor izveštaja, koji je pripremio Gemius u Poljskoj, Slovačkoj i Bugarskoj, može da se zaključi da je prosečni CTR znatno viši nego u ostalim zemljama regiona. Ovo znači da online kampanje beleže veću klikabilnost (CTR je broj klikova na oglas podeljen sa brojem prikaza tog oglasa – npr. ako je oglas ostvario pet klikova u 1.000 prikaza, njegov CTR je 0,5 procenata. U slučaju prosečnog CTR-a, metrika prikazuje prosek za svaki par kreativa-plejsment).
Podaci objavljeni od strane Gemiusa za drugi i treći kvartal 2013. godine, pokazuju da je u Poljskoj prosečni CTR za online reklame – 0,46%, u Slovačkoj 0,43%, a u Bugarskoj 0,42%. Ovaj indikator se odnosi na sve oglasne formate koji se koriste na internetu. Izveštaj takođe daje podatke za tradicionalne oglasne banere (različitih veličina izraženih u pikselima) i Rich Media formate (npr. video, toplayer, XHTML, wallpaper…)
Klasični baneri su daleko neefikasniji u poređenju sa drugim formatima, pošto su potonji mnogo uspešniji u navođenju internet korisnika da na njega klikne. U tom kontektstu je vredno pomena da je prosečni CTR za baner oglase najveći u Slovačkoj (0,29%), Poljskoj i Bugarskoj (0,25%), a nešto manji u Litvaniiji (0,23%) i Hrvatskoj (0,22%). U svim ostalim zemljama regiona zabeležen je mnogo niži rezultat.

– U slučaju Poljske udeo kampanja u kojima se koriste rich media formati je izuzetno velik u poređenju sa drugim tržištima. I kako upotreba takvih formata obično rezultira višim prosečnim CTR-om, Poljska je lider kada je u pitanju klikabilnost – komentariše Tamas Acs, Gemiusov stručnjak za online oglašavanje. – U slučaju Slovačke prosečan CTR je bio apsolutno najveći, kako za klasične banere, tako i za rich media formate, što je rezultiralo drugim po veličini CTR-om u okviru istraživanja, uprkos relativno malom udelu rich media prikaza – dodaje Acs.

Citirani podaci su uzeti iz AdMonitor-a, izveštaja koji, između ostalog, prati najpopularnije oglasne formate i trendove u web i mobilnom oglašavanju. Izveštaj je baziran na analizi oglasnih kampanja (gemiusDirectEffect), kao i podacima dobijenim upotrebom alata za sveobuhvatno upravljanje oglasnim prostorom (AdOcean). Analiza pokriva 11 država Centralne i Istočne Evrope: Bugarsku, Hrvatsku, Češku Republiku, Mađarsku, Litvaniju, Letoniju, Poljsku, Rumuniju, Srbiju, Slovačku i Sloveniju.

Kompletan izveštaj je dostupan na www.gemius.com.

Izvor: IAB Srbija

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!